مردم و کشاورزان مراقب آتش‌سوزی باشند

سرهنگ فرزاد یاسمی معاون اجتماعی انتظامی استان ایلامکاشان فردا – معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 600 هکتار از مزارع،مراتع، اشجار و محصولات کشاورزی استان خاکستر شده، از کشاورزان خواست مراقب آتش‌سوزی باشند.

سرهنگ فرزاد یاسمی به پایگاه خبری پلیس گفت: در راستای پیشگیری از آتش‌سوزی و هدر‌رفتن سرمایه ملی می‌بایست؛ همه دست در دست هم دهیم تا این موضوع را تا حد امکان کاهش دهیم.

این مقام انتظامی به کشاورزان توصیه کرد: زمانی که سطح مزارع، جنگل و مرتع پوشیده از علف و برگ‌های خشک است و هوا گرم است آتش روشن نکرده و کبریت و ته سیگار نیمه‌سوخته را به ویژه در مزارع و پوشش جنگلی رها نکنند.

وی اضافه کرد: با مشاهده دود و یا آتش‌سوزی سعی کنیم آن را خاموش و یا بلافاصله به ماموران خدمات‌رسان اطلاع دهیم و از بازی‌کردن کودکان و نوجوانان با آتش، فندک و کبریت جلوگیری کنیم.

سرهنگ یاسمی تصریح کرد: قبل از روشن‌کردن آتش، اطراف محل را از خار، خاشاک و برگ‌های خشک پاک‌کرده و با احتیاط آتش روشن کنیم.

وی افزود: در صورتی که آتش‌سوزی تازه شروع شده یا وسعت آن کم است با پاشیدن آب، خاک و یا کوبیدن با سرشاخه‌های درختان آن را خاموش کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: از کشاورزان عزیز تقاضا داریم هر چه سریع‌تر نسبت به برداشت محصولات خود اقدام نمایند تا از حوادث احتمالی جلوگیری شود و از مردم و مسافران عزیز نیز تقاضا داریم از ریختن بطرهای نوشانه، آب معدنی و … در طبیعت خودداری نمایند، چرا که همین عوامل ممکن است باعث آتش‌سوزی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.