40 درصد افراد مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خود خبر ندارند

دکتر سید علیرضا مروجی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: 40 درصد از افراد مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خود خبر ندارند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر سید علیرضا مروجی، فشارخون بالا را عامل مهم بروز سکته‌های مغزی – قلبی و نارسایی کلیه عنوان کرد و افزود: با تشخیص به موقع و رعایت سبک زندگی سالم می‌توان بیماری فشار خون را کنترل و از بروز عوارض ناشی از آن جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانیم:
+ ۵۷ هزار نفر در آران و بیدگل و کاشان به کمپین کنترل فشارخون پیوستند

وی تصریح کرد: فشار خون بالا وضعیتی نیست که بیمار مدتی دارو بخورد و بعد به خاطر طبیعی بودن فشارخون، دارو را قطع کند و درمان را کنار بگذارد. باید فشار خون را برای طول مدت زندگی تحت کنترل در آورد.

دکتر مروجی فشارخون را یک بیماری خاموش و بی‌علامت، عنوان کرد و افزود: این بیماری به دلیل بی‌علامت بودن، بسیار خطرناک و گاه مرگبار است. بنابراین، مردم باید بی‌حالی و خستگی عمومی و نیز سردرد که دو نشانه شایع و مهم خطر فشار خون بالا هستند را جدی بگیرند.

به گفته وی، عدم قطع داروها به خاطر عوارض احتمالی و یا تمام‌شدن قرص‌ها و مصرف درست آن طبق دستور پزشک، مراجعه دوره‌ای به پزشک و مدیریت استرس از مهم‌ترین توصیه‌ها برای مراقبت از خود در برابر خطرات ففشار خون بالاست.
در این راستا برشمرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با اهدافی مانند: اطلاع‌رسانی و افزایش سواد سلامت جامعه، شناسایی و کشف موارد فشار خون بالا و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به فشارخون بالا تا 15 تیرماه ادامه خواهد داشت و از شهرندان خواست تا در این طرح شرکت کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.