نخبگان سرمایه‌های ملی و آینده‌سازان کشور هستند

دکتر عباس زراعت رئیس دانشگاه کاشانکاشان فردا – رئیس دانشگاه کاشان نخبگان را آینده‌سازان جامعه خواند و گفت: نخبگان سرمایه‌های ملی هر کشور هستند و جامعه‌ای توسعه یافته و موفق است که مدیریت آن به دست نخبگان باشد.

عباس زراعت در آیین پایانی هفتمین همایش دانش‌آموزی فن کشف راز در دانشگاه کاشان تصریح کرد: نخبگان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی باید همواره مورد توجه مسئولان باشند.

بیشتر بخوانیم:
+ نخبه آران و بیدگلی در گرجستان رتبه برتر را کسب کرد

زراعت گفت: مهاجرت نخبگان از جهات گوناگون موجب لطمه به کشور می‌شود، سالیانه میلیاردها تومان از اعتبارات عمومی صرف این قشر می‌شود اما میوه آن را کشورهای دیگر می‌چینند. مدیریت کشور از خدمات این قشر محروم می‌شود و از نظر سرمایه اجتماعی، ضریب هوشی جمعیت کشور پایین می‌آبد، زیرا بخش عمده‌ای از ضریب هوشی ارثی است و وقتی نخبگان تبعه کشور خارجی شوند، نسل‌های بعدی هم متولد از نخبگان متعلق به آن کشورها خواهد بود هم‌چنان‌که چند میلیون ایرانی در کشورهای توسعه‌یافته زندگی می‌کنند که درصد بالایی از آن‌ها نخبگان هستند.

همایش فن کشف راز در دانشگاه کاشان

رئیس دانشگاه کاشان حمایت خیرین از نخبگان را لازم دانست و خاطرنشان کرد: دولت در حال حاضر با توجه به شرایط دشواری که دارد توان حمایت شایسته از نخبگان را ندارد بنابراین راه موثر برای نگه‌داری نخبگان در کشور حمایت خیرین است.

وی از آمادگی این دانشگاه برای حمایت از نخبگان خبر داد و گفت: بنیاد نخبگان سعیدی دانشگاه کاشان از طرح‌های برتر و کاربردی نخبگان حمایت می‌کند و آمادگی دارد به آموزش و پرورش کمک نماید تا نخبگان و تیزهوشان به مسایل پژوهشی و نوآوری علاقه پیدا کنند.

زراعت برپایی سه جشنواره فن کشف راز در دانشگاه را یکی از برنامه‌های مشترک دانشگاه و مدرسه تیزهوشان سیناییان دانسته و از مسئولان این مدرسه به خاطر اهتمام به دانش‌آموزان تیزهوش قدردانی کرد.

در پایان این همایش از طرح‌های برگزیده هفتمین همایش دانش‌آموزی فن کشف راز کاشان تجلیل شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.