بازار آب در کاشان راه‌اندازی می‌شود

سید چواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلسکاشان – نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس از راه‌اندازی بازار آب در کاشان خبر داد.

جواد ساداتی‌نژاد در گفت‌و‌گو با مهر، با بیان این‌که پیشنهاد اجرای پایلوت طرح بازار آب در کاشان به وزیر نیرو داده شده است، اظهار داشت: منطقه کاشان منطقه گرمی است و بر همین اساس در کشاورزی به دلیل تبخیر بالای آب بهره‌وری پایین است در حالی که این منطقه به دلیل کمبود آب باید از میزان موجودی در دسترس بیشترین استفاده را داشته باشد.

بیشتر بخوانیم:
+ چاره‌ای جز تغییر الگوی مصرف آب در منطقه نیست

وی ضمن اشاره به طرح کارایی اقتصادی آب افزود: این موضوع بدین گونه تعریف می‌شود که کارایی اقتصادی آب زمانی به حداکثر می‌رسد که با یک متر مکعب آب بتوان محصولی را برداشت کرد که بیشترین سود را به کشاورز بدهد و بر همین اساس آب که مهمترین منبع در منطقه کاشان حساب می‌شود باید به گونه‌ای هزینه شود که بالاترین بهره‌وری و کارایی را داشته باشد.

ساداتی‌نژاد تاکید کرد: این طرح به آن دست افرادی که دارای تخصص، طرح و ایده‌های نوین در حوزه کشاورزی هستند این امکان را می‌دهد از کشاورزانی که مالکیت چاه‌های آب در منطقه را دارد، آب را خریداری کنند و به فعالیت کشاورزی بپردازند و این موضوع باعث می‌شود کشاورز و افراد متخصص هر دو از آب موجود بهره حداکثری داشته باشند.

وی گفت: وزیر نیرو با اجرای این طرح به صورت پایلوت در دشت کاشان و آران و بیدگل موافقت کرده است اما آغاز عملیاتی این طرح نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم بوده که امید است در آینده‌ای نزدیک این مهم محقق شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.