افزایش دمای کاشان تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد / از آمد و رفت غیرضروری خودداری کنید

افزایش گرمای کم‌سابقه در کاشان و آران و بیدگلکاشان فردا – رئیس اداره هواشناسی کاشان ضمن اشاره به افزایش دمای کاشان تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد توصیه کرد: شهروندان از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با مهر، ضمن اشاره به بروز پدیده گرد و خاک در کاشان اظهار داشت: این پدیده که شمال استان اصفهان مخصوصاً شهرستان کاشان را تحت تأثیر قرار داده است از جنوب سمنان و کویر دق‌سرخ نشأت می‌گیرد و از آن‌جا که جهت باد شمالی و شمال شرقی است به سمت منطقه کاشان و آران و بیدگل حرکت کرده و در آران و بیدگل تشدید می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ بیماران قلبی از تردد غیرضروری خودداری کنند

وی با بیان این‌که تشدید پدیده گرد و غبار به دلیل وجود کانون‌های تشدیدکننده در منطقه آران و بیدگل است، افزود: پدیده گرد و غبار در مناطق کاشان و آران و بیدگل تا امروز ادامه داشته و بر همین اساس به افراد هدف از جمله کودکان، سال‌مندان و بیماران قلبی و تنفسی توصیه می‌شود از آمد و رفت غیرضروری خودداری، و در صورت عبور و مرور از ماسک‌های مخصوص استفاده کنند.

ارغوانی با توصیه به این‌که در زمان بروز پدیده گردوغبار سفر غیرضروری نروید، ابراز داشت: پرهیز از مصرف غذاهای چرب، استفاده زیاد از مایعات و لبنیات کم‌چرب و شس‌وتشوی مکرر بینی و دهان و همچنین پوشش مناسب مواد غذایی آماده مصرف در جلوگیری از بروز عوارض ناشی از گرد و غبار بسیار مؤثر است.

وی با بیان این‌که دمای هوا تا اواسط هفته تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد افزایش دارد، گفت: در این شرایط شهروندان در معرض گرمازدگی قرار می‌گیرند و بر همین اساس نیز توصیه می‌شود از آمد و شد غیرضرور خودداری کرده و یا ساعات تردد را به ابتدای صبح یا آخر روز تغییر دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.