تغییر سبک زندگی مهم‌ترین اقدام در پیشگیری و کنترل فشار خون

هورمون عشق اکسی توسین ویتامینکاشان فردا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تغییر سبک زندگی مهم‌ترین اقدام در پیشگیری و کنترل فشارخون بالا است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر سید علیرضا مروجی گفت: خوردن غذای سالم و کم نمک، افزایش فعالیت بدنی، نگهداشتن وزن در حد طبیعی، مدیریت استرس، سیگار نکشیدن و سنجش فشار خون از جمله این اقدامات است.

وی تاکید کرد: استرس را مدیریت کنید، به کار و مشغله زیاد نه بگوئید. افکار منفی را از خود دور کنید. ارتباط اجتماعی و خانوادگی خود را تقویت کنید، صبور بوده و به لطف بی‌انتهای خداوند امیدوار باشید.

بیشتر بخوانیم:
+ ۴۰ درصد افراد مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خود خبر ندارند

دکتر مروجی یادآور شد: تغییر سبک زندگی مشکل است، مخصوصا زمانی که می‌بینید مدت‌ها رژیم غذائی را رعایت کردید، ولی تغییری مشاهده نشده است. باید بدانید مشکل شما در یک شب به وجود نیامده است، سال‌هاست که همراه شماست و شما هم باید برای مشاهده آثار مثبت تغییر سبک زندگی، شکیبا باشید.

وی با اشاره به عوارض فشار خون بالا اظهار کرد: در اثر فشار خون بالا عروق شبکیه چشم، کلیه‌ها و قلب و عروق مغزی آسیب می‌بینند و سکته‌های مغزی و قلبی افزایش پیدا می‌کند.

بسیج ملی کنترل فشار خون جهت کلیه افراد 30 سال و بالاتر، بیماران کلیوی و زنان باردار از 27 اردیبهشت آغاز شده و تا 15تیرماه 1398 ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت یا مراجعه به سامانه Salamat.gov.ir نسبت به کنترل فشار خون خود اقدام کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.