دانشگاه کاشان از دانشگاه‌های فوق‌العاده در کشور است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در کاشانکاشان فردا – معاون علمی و فناوری ر‌یس‌جمهور، دانشگاه کاشان را یکی از دانشگاه‌های مطرح و فوق‌العاده در کشور عنوان کرد و گفت: توسعه کشور، در گرو ارتباط دانشگاه با صنعت و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است. ​

سورنا ستاری فعالیت‌های توسعه‌ای بر اساس محورهای بومی و مزیت‌های منطقه‌ای را لازم دانست و افزود: مبنای اقتصاد دانش‌بنیان، منابع زیرزمینی نیست، بلکه بر پایه نیروی انسانی استوار است.

بیشتر بخوانیم:
+ دانشگاه کاشان از افتخارات جامعه علمی کشور است

ستاری با بیان این‌که اگر منابع بر پایه منابع زیرزمینی، نفت و خام‌خوری باشد، هیچ رشدی را نمی‌توان در جامعه شاهد بود افزود: با استفاده از ظرفیت‌های انسانی و توان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان کشوری پویا و توسعه‌یافته را رقم زد.

وی راه‌اندازی پارک علم و فناوری در دانشگاه کاشان را گامی بسیار مثبت در راستای توسعه این منطقه دانست و افزود: حمایت از پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌هاست.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور، تکیه بر دانش زیست‌بوم را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید روی صنایعی که وابسته به منطقه است مانند اسانس و انرژی بیشتر کار شود تا ارزش افزوده بیشتری را کسب کنیم.

ستاری همچنین از راه‌اندازی رصدخانه کامو در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تاکید کرد: برای راه‌اندازی این رصدخانه همکاری دانشگاه کاشان لازم است و سعی خواهد شد دانشگاه کاشان با توجه به پتانسلی که دارد، نقش موثری در اداره رصدخانه داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.