پرونده‌های قضائی کاشان بیش از ۲ برابر استاندارد است

سیروس افضلی رئیس دادگستری کاشان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعهکاشان فردا –  رئیس دادگستری کاشان گفت: استاندارد رسیدگی ماهانه به پرونده‌ها در شعبه‌های کیفری و حقوقی به ترتیب ۱۲۰ و ۹۰ فقره بوده که بیش از ۲ برابر استاندارد است.

سیروس افضلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کاشان اعلام کرد: ماهانه در محاکم کیفری و حقوقی این شهرستان بیش از ۲۵۰ پرونده کیفری و ۲۰۰ پرونده حقوقی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانیم:
+ شعبه دادگاه تجدیدنظر در کاشان دایر می‌شود

وی با اشاره به ورود ۱۰۰ هزار پرونده به دادگستری کاشان در سال گذشته افزود: بیش از این رقم نیز در محاکم حقوقی، کیفری، خانواده و دادسرا در بخش‌های دادیاری و بازپرسی و شعبه‌های حل اختلاف مختومه شد.

افضلی یادآور شد: با وجودی که همه تلاش قضات و سایر همکاران اعمال نهایت دقت در اجرای عدالت و اقامه دادگری است، گاه به علت فزونی حجم پرونده‌ها و مراجعه های مردم، کاستی هایی در ارائه خدمت دیده می‌شود که در مواردی طبیعی است.

وی اضافه کرد: هیچ سازمان و اداره‌ای به اندازه دادگستری مراجعه‌کننده ندارد، زیرا ۱۰۰ هزار پرونده دست‌کم شامل ۲ نفر مراجعه‌کننده است که با در نظر گرفتن شهود و کارشناس این آمار چشم‌گیر می‌شود.

افضلی در ادامه تشریح کرد: بیشترین آمار در دعاوی حقوقی مربوط به مسائل مالی از جمله مطالبات، چک و الزام به تنظیم سند و در دعاوی کیفری آمار تصادفات، دعوا و درگیری، تخریب، تهدید و توهین از فراوانی بیشتری برخوردار است.

به گفته وی، بررسی این پرونده ها نشان می‌دهد که آستانه تحمل مردم کاهش یافته که منجر به تشکیل این حجم از پرونده شده زیرا هنگامی که مردم به پیمان خود پایبند باشند، بسیاری از پرونده را شاهد نخواهیم بود.

رییس دادگستری کاشان، تشکیل نمایندگی سازمان قضائی نیروهای مسلح و مجتمع قضایی خانواده را از دیگر برنامه‌های حوزه قضائی در این منطقه عنوان کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.