مرحله نخست سامان‌دهی کویر مرنجاب پایان یافت

کویر و کاروان‌سرای مرنجابکاشان فردا – فرماندار آران و بیدگل گفت: مرحله نخست طرح سامان‌دهی منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب، با اعتبار ۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان انجام شد.

اسماعیل بایبوردی عصر یک‌شنبه ۹ تیرماه به ایرنا اظهار داشت: مهمترین مشکل کویر مرنجاب، فقدان آنتن‌دهی تلفن همراه بود که با مساعدت وزیر و پی‌گیری‌های صورت‌گرفته، ۲ آنتن بی‌تی‌اس (BTS) با تخصیص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نصب و پوشش آنتن‌دهی کامل شد.

بیشتر بخوانیم:
+ مرنجاب، سامان‌دهی می‌شود
+ سامان‌دهی مرنجاب با همراهی بخش خصوصی امکان‌پذیر است

وی به استقرار باجه‌های تلفن همگانی در منطقه اشاره و بیان کرد: بازسازی کاروان‌سرا هم با اعتبار ۲ میلیارد تومانی از سوی بخش خصوصی ابتدای سال تمام شد و به بهره‌برداری رسید و با ۲۵ اتاق مبلمان‌شده و سالن‌های پذیرایی مجهز، آماده پذیرایی و اقامت گردشگران داخلی و خارجی است.

بایبوردی همچنین از ساخت ورودی الکترونیکی مرنجاب با هزینه افزون بر ۶۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: مسیر این منطقه گردشگری کویری هم با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به‌سازی و اصلاح شد.

وی با اشاره به نصب علائم راهنمایی و هشداردهنده در مسیر ۴۶ کیلومتری مرنجاب با اعتبار بیش از ۲۰ میلیون تومان تشریح کرد: جهت استقرار واحدهای امدادرسان خودرویی، نصب فانوس‌های روشنایی، اختصاص لباس‌های یکسان راهنمایان گردشگری برنامه‌ریزی و اقدام شده و برای ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی و سازه‌های متناسب با کویر نیز نقاطی جانمایی و با تعدادی از سرمایه‌گذاران گفت‌و‌گوهایی انجام شده است.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب واقع در شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان، یکی از زیباترین کویرهای ایران به‌شمار می‌رود که همجوار دریاچه نمک، کویر مسیله، نوار بندریگ و پارک ملی کویر بوده و ورودی آن از مسیری ۵۰ کیلومتری در شهرستان آران و بیدگل است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.