دانشگاه کاشان رتبه نخست دانشگاه‌های جوان تایمز ۲۰۱۹ را کسب کرد

رتبه دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز2019کاشان فردا – معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز 2019، در جایگاه 101- 150 جهان و رتبه نخست دانشگاه‌های جامع کشور قرار گرفت.

مجید منعم‌زاده افزود: نظام بین‌المللی رتبه‌بندی تایمز در تازه‌ترین رتبه‌بندی ۲۰۱۹، برترین دانشگاه‌های جوان دنیا که زیر ۵۰ سال عمر دارند را معرفی کرد که ۱۳ دانشگاه ایرانی نیز در این جمع حضور دارند.

بیشتر بخوانیم:
+ دانشگاه کاشان در ۴ حوزه رتبه زیر ۵۰۰ جهان را کسب کرد

وی با اشاره به این‌که پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد، اظهار داشت: این رتبه‌بندی از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.

منعم‌زاده افزود: جدول بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی همانند شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان است، اما مقیاس شهرت به دلیل تراز سن دانشگاه‌ها تعدیل شده است. در رتبه‌بندی ۲۰۱۹ تعداد ۳۵۱ دانشگاه بررسی شده‌اند که این تعداد در سال ۲۰۱۸ تعداد ۲۵۰ دانشگاه بود.

13 دانشگاه ایرانی در رتبه بندی دانشگاه های با سابقه کمتر از ۵۰ سال تایمز حضور دارند که با رتبه هایی بسیار قابل توجه در جمع ۳۵۱ دانشگاه برتر قرار دارند.

دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی بابل، صنعتی اصفهان، کاشان، صنعتی شیراز، علوم پزشکی ایران، مازندران، شهید مدنی آذربایجان، گیلان، زنجان، بیرجند، شهید باهنر کرمان، صنعتی شاهرود و دانشگاه یزد در این رتبه‌بندی حضور دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.