۹۶ درصد بودجه 97 با انظباط مالی و فرهنگ‌سازی محقق شد

عباس شافعی مدیر درآمد شهرداری کاشانکاشان فردا – 96 درصد بودجه 97 با انظباط مالی و فرهنگ‌سازی محقق شد.

مدیر درآمد شهرداری کاشان با اشاره به بودجه مصوب 410 میلیارد تومانی و تحقق درآمد 394 میلیارد تومانی شهرداری در سال گذشته، آن‌را در مقایسه با عملکرد درآمدی در سال‎های پیشین درخشان توصیف و اظهارکرد: این در حالی است که از 500 میلیارد تومان بودجه مصوب سال 96، تنها 45 درصد یعنی 227 میلیارد تومان و از 550 میلیارد تومان بودجه مصوب در سال 95، تنها 365 میلیارد تومان که 66 درصد رقم پیش بینی‌شده را شامل می‌شود، محقق شده‌بود.

عباس شافعی، عملکرد درآمدی شهرداری در سال گذشته از منظر میزان تحقق بودجه حتی در میان شهرهای برخوردار و توان‌مند کشور را ممتاز دانست و گفت: این عملکرد در شرایطی به‌دست آمد که شاهد نوسانات شدید ارز، تورم و افزایش هزینه‌های خدمات شهری در سال پیشین بودیم.

بیشتر بخوانیم:
+ تأمین مستقیم ۸۵٪ بودجه شهرداری‌ها از سوی مردم
+ بسته ویژه بخشودگی عوارض شهرداری کاشان

به گفته وی، میزان درآمد نقدی شامل وجه پرداختی و چک و غیرنقدی نظیر زمین و ملک در شهرداری کاشان، به ترتیب 62 درصد و نیز 38 درصد بوده است.

مدیر درآمد شهرداری کاشان، با یادآوری درآمد 170 میلیارد تومانی تنها در ماه پایانی سال 97، عنوان کرد: در این شرایط بود که شهرداری موفق شد معوقات چندماهه کارکنان شهرداری را پرداخت کند.

شافعی، حمایت شورای اسلامی شهر، و همراه‌کردن مردم از طریق فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح را در تحقق این آمار موثر قلم‌داد کرد و افزود: در حالی که هدف‌گذاری پویش «حالا نوبت ماست»، صرفا آگاهی‌بخشی و اثرگذاری در بلندمدت بود، جلوه‌ای از این تأثیر در پرداخت عوارض شهروندان مشخص بود.

انضباط مالی» و «فرهنگ‌سازی» عامل تحقق 96 درصدی بودجه 97
وی، تقویت انضباط مالی در رویکرد درآمدی شهرداری را یادآور شد و بیان کرد: ضابطه‌مند کردن شیوه پرداخت‎، بخشودگی‌ها به همراه سامان‌دهی منابع درآمدی و تعریف خزانه مرکزی از جمله اقدامات صورت گرفته برای تحقق این انضباط و شفافیت مالی در سال گذشته بود.

مدیر درآمد شهرداری کاشان،با اشاره به اینکه تمام منابع نقدی و غیرنقدی به صورت متمرکز در خزانه مرکزی قرار می‌گیرد گفت: از این محل به صورت ماهیانه، با تشکیل کمیته تخصیص اعتبار پروژه‌ها، با توجه به ردیف‌ها و بودجه تعیین‌شده برای نواحی و مناطق و نیز عملکرد درآمدی هر منطقه،به پروژه‌ها اعتبار تعلق می‌گیرد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.