عملیات نجات‌بخشی درختان کهن‌سال باغ فین کاشان

شست‌وشوی درختان باغ فینکاشان فردا – رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان از اجرای عملیات حفاظت و نجات‌بخشی درختان کهن‌سال باغ‌موزه جهانی فین کاشان در سال 98 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی این اداره؛ مهران سرمدیان گفت: شست‌وشو و سم‌پاشی درختان با آب و صابون ارگانیک پالیزین و محلول‌پاشی آن‌ها با استفاده از کودهای شیمیایی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این طرح و سامان‌دهی فضای سبز باغ است که با اعتباری بیش از ۴۱ میلیون تومان انجام شد.

وی تصریح کرد: عملیات حراست و حفاظت درختان کهنسال ارزشمند باغ فین و بازپیرایی فضای سبز این مجموعه، با مشاوره متخصصین تراز اول کشور و با نظارت کارشناس فضای سبز اداره صورت گرفت.

بیشتر بخوانیم:
+
نجات‌بخشی درختان باغ فین و سامان‌دهی فضای سبز باغ

سمیه فرهادی مدیر پایگاه جهانی باغ موزه فین نیز گفت: شست‌وشوی درختان با آب و صابون ارگانیک پالیزین از سه جهت تاج پوشش و از رأس تا پایین درختان به صورت شبانه با هدف حذف آلاینه و گردوخاک، کنترل آفات گیاهی و حفظ طراوت و شادابی درختان انجام شده است. همچنین اجرای محلول‌پاشی درختان سرو چنار با استفاده از کودهای شیمیایی جهت تغذیه‌ی درختان برآورد نیازهای گیاهی و افزایش طول عمر درختان انجام شد.

وی افزود: استفاده از کودهای بیولوژیک از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این مجموعه است که این کودها ضمن اینکه موجب آزادسازی عناصر غذایی از خاک شده و موجب بهبود گیاهان می‌شوند مقاومت گیاهان را در مقابل تنش‌های گیاهی را افزایش می‌دهند.

باغ تاریخی فین کاشان در سال 1390 به همراه هشت باغ دیگر به عنوان «باغ ایرانی» در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

قدمت این باغ به دوره صفویه باز می‌گردد، اما اجرای فرمان ناصرالدین شاه قاجار مبنی بر قتل امیرکبیر در سال 1852 میلادی در حمام این باغ، این بنای تاریخی را نزد مورخان و نیز ایرانیان مشهور کرده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.