هشدار درباره افزایش ۴ درجه‌ای دمای هوا در کاشان

دمای کاشان گرم می‌شودکاشان فردا – رئیس اداره هواشناسی کاشان از افزایش چهار درجه‌ای دمای هوا در این شهرستان خبر داد و گفت: شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند.

عباس ارغوانی به مهر اعلام کرد: دمای هوا تا پایان هفته تغییر محسوسی ندارد، اما از جمعه ۲۱ تیرماه دما تا چهار درجه سانتی‌گراد گرم‌تر می‌شود و بر همین اساس توصیه می‌شود شهروندان به خصوص گروه‌های حساس از جمله کودکان و سال‌مندان از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

وی اضافه‌کرد: امروز و فردا در ساعات اولیه شب شاهد باد نسبتاً شدید و پدیده گردوخاک هستیم، و با بروز این پدیده شاهد کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا هستیم.

بیشتر بخوانیم:
+ افزایش دمای کاشان تا ۴۵ درجه سانتی‌گراد / از آمد و رفت غیرضروری خودداری کنید
+ بهار کاشان با باد و گرما به تابستان می رسد

رئیس اداره هواشناسی کاشان خاطرنشان کرد: بیشینه و کمینه دما طی چند روز آتی ۴۱ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد است اما دمای هوا در روز جمعه افزایش محسوسی دارد به نحوی که تا چهار درجه هوا گرم‌تر می‌شود و بر همین اساس با توجه به بروز پدیده گرد و خاک محلی و افزایش دما افراد حساس به گرما، بیماران قلبی و تنفسی و افراد آسیب‌پذیر از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که در اوایل صبح و یا غروب آفتاب در معرض نور خورشید قرار بگیرند، گفت: تردد در این زمان‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های شایع در فصل تابستان همچون گرمازدگی را به حداقل می‌رساند و همچنین توصیه می‌شود تا مصرف مایعات را افزایش دهند تا از این طریق آب از دست رفته بدن جبران شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.