هیچ موردی از بیماری‌های مشترک انسان و دام گزارش نشده‌است

مشاهده بیماری «لمپی اسکین» دامی در کاشانکاشان فردا – رئیس شبکه دامپزشکی کاشان از مشاهده بیماری «لمپی اسکین» دامی در کاشان خبر داد و گفت: با مشاهده این بیماری در منطقه کاشان یک هزار راس دام بر علیه آن واکسینه شدند.

عباس شاه‌میرزایی به مهر توضیح داد: بیماری لمپی اسکین به دلیل ازدیاد حشرات و گزش آن‌ها بر روی دام ایجاد شده و موجب کاهش شیر دام می‌شود و در منطقه کاشان نیز چندین مورد از این بیماری مشاهده که بلافاصله واکسیناسیون انجام و یک هزار رأس دام واکسینه شدند و بیماری کنترل شد.

بیشتر بخوانیم:
+ مرغداران کاشان مراقب آنفلوانزای پرندگان باشند

وی اعلام کرد: چندین مورد گزارش در برخی از استان‌های شمالی کشور راجع به بیماری‌های مشترک انسان و دام گزارش شده که جان پنج نفر را نیز گرفته است اما در استان اصفهان هیچ گزارشی در این مورد نداشتیم.

شاه‌میرزایی افزود: با توجه به گزارش‌های رسیده مبنی بر ابتلای چند هموطن به بیماری تب کریمه کنگو هشدارهای لازم به افرادی که به صورت مستقیم با دام در ارتباط هستند، ارائه‌شده است تا ابتلاء به این نوع بیماری‌ها به حداقل کاهش پیدا کند.

وی با بیان این‌که بیماری تب کریمه کنگو از طریق گزش کنه و یا کشتار غیراصولی و غیربهداشتی دام به انسان منتقل می‌شود تاکید کرد: شهروندان کاشانی از خرید گوشت بدون مهر و برچسب‌های استاندارد خودداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان با بیان این‌که علائم تب کریمه کنگو همانند آنفولانزا و سرماخوردگی است، افزود: انسان با بروز چنین علائمی به خود شک نمی‌کند اما با گذشت زمان علائم اصلی بیماری بروز پیدا می‌کند و این موضوع نیز می‌تواند زنگ خطری باشد که دامداران و قصابان باید به آن توجه کنند.

وی بیان داشت:

شاهمیرزایی گفت: ۵۰ هزار رأس دام سبک، و سه هزار رأس دام سنگین در مقابل بیماری تب برفکی واکسینه شدند و محیط‌های دامی نیز بر علیه این بیماری سم‌پاشی و رفع آلودگی شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.