کشف و ضبط دو دستگاه فلزیاب در نوش‌آباد

مجید نوری رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگلکاشان فردا ـ رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل از کشف و ضبط دو دستگاه فلزیاب در شهر نوش‌آباد خبر داد.

مجید نوری با اعلام این خبر، اظهار کرد: دو دستگاه فلزیاب با همکاری سازمان اطلاعات سپاه و یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل در شهر نوش‌آباد کشف، و پس از طی مراحل قانونی با دستور مقام قضائی ضبط گردید.

بیشتر بخوانیم:
+ هدف یگان حفاظت میراث فرهنگی جلب مشارکت مردمی است

وی افزود: برابر قانون، ساخت، خرید، فروش، نگه‌داری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث‌فرهنگی است.

نوری خاطرنشان کرد: متخلفان از مفاد این قانون به ضبط و مصادره دستگاه مذکور محکوم می‌شوند و چنان‌چه دستگاه به‌قصد کشف اموال فرهنگی تاریخی در حفاری غیرمجاز مورد استفاده قرارگیرد، علاوه‌ بر مجازات فوق، متخلفان بر اساس قانون مجازات اسلامی به یک تا سه سال حبس محکوم می‌شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل تاکید کرد: شهروندان هرگونه اطلاعات و گزارش در مورد جرایم حوزه میراث‌ فرهنگی را از طریق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۳۰۰۶۲ برای پیگیری و رسیدگی در اختیار پایگاه حفاظتی شهرستان آران و بیدگل قرار دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.