پرداخت ۶میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان به خسارت‌دیدگان سیل کاشان

خانه سیلاب‌زده کاشانکاشان فردا _ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشان گفت: مالکان واحدهای خسارت‌دیده از سیل و تگرگ سال گذشته ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

بهروز ستاری با بیان این‌که بر اثر وقوع حوادث پیش‌بینی نشده سال گذشته ۳۷۲ پرونده تعمیری در این اداره تشکیل و ارزیابی مربوط به آن‌ها انجام شد، به ایمنا اعلام کرد: ۲۶ واحد احداثی از این تعداد تخریب کامل شده بود که با همکاری هفت بانک عامل ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات به مالکان آن‌ها پرداخت شد.

وی با اشاره به خسارت سیل و تگرگ فروردین امسال، عنوان کرد: ۱۱۷ مرحله بازرسی در رابطه با پرونده‌های این خسارات انجام و پرونده ۹ واحد از ۱۵ واحد کاملا تخریب‌شده به بانک عامل معرفی شد.

ر‌ئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشان از تهیه و تدوین طرح‌های هادی ۶۰ روستای با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بیش از ۷۰ هزار مترمربع از معابر و کوچه‌های روستاهای شهرستان از محل سهمیه قیر رایگان با مشارکت دهیاری و مردم آسفالت شد.

بیشتر بخوانیم:
+ ۶ میلیارد تومان وام به سیل‌زدگان کاشان اعطا شد
+ شرم دارم از این‌که مسئولان با چه رویی همیشه معذورند

ستاری از صدور ۱۰ هزار جلد سند مالکیت اراضی و واحدهای مسکونی روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته ۷۰۰ پرونده در سه حوزه کاشان، قمصر و جوشقان قالی تشکیل و در نهایت ۳۳۸ جلد سند صادر شد.

وی با بیان این‌که در سه ماهه نخست امسال از یک‌صد پرونده تقاضای اسناد مالکیت، سند ۵۸ واحد صادر شده است، یادآور شد: این طرح محدودیت ندارد و برای همه شهرهای کمتر از هزار نفر اجرا می‌شود.

رؤیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاشان با بیان این‌که میزان تسهیلات به‌سازی هر واحد مسکونی روستایی در سال جاری ۴۰ میلیون تومان است، اظهارکرد: سال گذشته به ۴۰ متقاضی دریافت این تسهیلات، مبلغ ۱ میلیارد تومان پرداخت شد.

ستاری از پایان مراحل ساخت ساختمان اداری بنیاد مسکن این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: قرار است ساختمان جدید در سه طبقه و با زیربنای یک‌هزار و ۲۸۰ مترمربع به بهره‌برداری برسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.