برداشت 300 تن آلبالو از باغ‌های کاشان

برداشت آلبالو از باغ‌های کاشانکاشان فردا – 300 تن آلبالو از 50 هکتار باغ‌های شهرستان کاشان برداشت شد.

به گزارش صداوسیما؛ رییس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان گفت: سطح زیر کشت این محصول 50 هکتار است که بیش از 45 هکتار آن در منطقه سده بخش برزک کاشان قرار دارد.

عباس معینی‌فر با اشاره به این‌که در موقع برداشت آلبالو بیش از 200 خانوار فعالیت دارند افزود: با بر داشت آلبالو افزون بر ۳ میلیارد تومان عاید کشاورزان می‌شود.

آلبالو میوه‌ای ترش مزه و سرخ رنگ است. صد گرم آلبالو ۱۶ گرم مواد قندی، ۰/۸۵ گرم پروتئین و ۸/۶ کالری دارد. به‌علاوه صد گرم آن حدود ۵۰ میلی‌گرم کلسیم، ۲۰ میلی‌گرم فسفر، ۱ میلی‌گرم آهن، ۴۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین آ، ۰/۱۴ میلی‌گرم تیامین، ۰/۱۲ میلی‌گرم ریبوفلاوین، ۵ میلی‌گرم ویتامین C و نیز مقداری سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس، روی و املاح دیگر دارد.

برای آلبالو خواص زیادی ذکر کرده‌اند که از جمله می‌توان به ارزش آن در درمان التهاب کلیه، سلامتی قلب، ناراحتی‌های کبد، معده و روده و نیز بیماری‌های تب‌دار اشاره کرد. دم کرده آلبالو خاصیت ادرارآور داشته و از قدیم به ارزش آن توجه داشته‌اند.

از آلبالو یا شیرهٔ آلبالو در لیکورها یا نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. در ایران، ترکیه، یونان و قبرس با درآوردن هستهٔ آلبالو و جوشاندن آن با شکر مربا درست می‌کنند. با مخلوط کردن آب مربای آلبالو و آب خنک شربت درست می‌کنند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.