۱۰ واحد مسکونی برای توان‌خواهان کاشانی ساخته می‌شود

۱۰ واحد مسکونی برای توانخواهان کاشانی ساخته می‌شودکاشان فردا ـ ۱۰ واحد مسکونی تا پایان سال‌جاری با کمک بهزیستی و نیکوکاران تکمیل و به توان‌خواهان زیر پوشش در شهرستان کاشان واگذار خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی کاشان گفت: هزینه ساخت این واحدهای مسکونی با زیربنای بین ۷۵ تا ۹۵ مترمربع، در مجموع ۱۴۰ میلیون تومان است.

ام‌البنین متقی‌نژاد افزود: نزدیک به نیمی از مبلغ مورد نیاز، آورده متقاضی و سایر آن از سوی سازمان بهزیستی، خیرین مسکن‌ساز و بنیاد مستضعفان تامین خواهد شد.

سال گذشته نیز مجتمع مسکونی ۴۱ واحدی توان‌خواهان کاشان بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن خیرین مسکن‌ساز، بهزیستی، مسکن و شهرسازی، بنیادهای مستضعفان و مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ توان‌خواه این شهرستان ساخته شده بود.

هم‌اکنون بیش از ۱۱ هزار نفر در شهرستان افزون بر ۳۶۵ هزار نفری کاشان از خدمت سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند که نزدیک به پنچ هزار نفر آن‌ها را توان‌خواهان تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره بهزیستی کاشان در مورد تلاش برای مناسب‌سازی محیط از سوی دستگاه‌های اجرایی برای توان‌خواهان این شهرستان نیز تشریح کرد: برای این امر شاخص‌های ورودی به اداره، سرویس‌های بهداشتی، آسانسور و رمپ‌های ورودی در نظر گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: بازدید از ۶۲ دستگاه صورت گرفته که ۲۱ مورد دارای ورودی مناسب، سه مورد سرویس بهداشتی ویژه توان‌خواهان، ۲۰ مورد رمپ‌های وردی و ۲۸ مورد هم بالابر داشتند.

بیشتر بخوانیم:
+ ۲۱ واحد مسکونی به نیازمندان کاشان واگذار شد

متقی‌نژاد در ادامه فعالیت چهار مرکز شبانه‌روزی نگه‌داری سال‌مندان در این شهرستان را یادآور شد و گفت: مبلغ ۳ میلیارد ریال سالانه به طور میانگین برای آنها هزینه می‌شود.

وی افزود: در این راستا مردم نیکوکار و نوع‌دوست کاشان از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر ۵۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان برای کمک به مددجویان زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان کاشان اهدا کردند.

رییس اداره بهزیستی کاشان بدون اشاره به میزان دقیق کمک‌های نقدی اظهار داشت: بیشتر کمک‌های جمع‌آوری شده شامل کالاهای اساسی و به صورت غیرنقدی بوده است.

وی همچنین پرداخت ۱۶۰میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد به هشت نفر از معتادان بهبودیافته در سال‌جاری را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: سال گذشته نیز ۶۸۰ میلیون تومان تسهیلات با شرایط ویژه در اختیار ۳۴ نفر از معتادان بهبود یافته کاشان قرار گرفت.

یک‌هزار و ۵۴ توان‌خواه جسمی حرکتی، یک‌هزار و ۱۸۲ نفر توان‌خواه ذهنی، ۶۳۰ نفر ناشنوا، ۶۰۰ نفر نابینا و کم‌بینا، ۷۳۹ نفر بیماران اعصاب و روان مزمن، ۲۰۰ نفر سال‌مند توان‌خواه و ۱۲۴ نفر توان‌خواه ضایعه نخاعی از خدمات بهزیستی در شهرستان کاشان بهره می‌برند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.