در رهگذر زمان نام نیک و کار نیکو می‌ماند

کاشان فردا – مردمان نیک‌محضر، صفای باطنی دارند که خاطر آدمی را مشحون از خاطرات جاودانه می‌سازند. این یادها و یادکرد آن قدر می‌تواند تداوم داشته باشد که حتی در قاب خاطر نسل‌های آینده نیز بتواند به مثابه الگو و اسطوره نقش پذیرد.

یکی از پرآوازه‌ترین گروه‌های انسانی«مربیان و معلمان» هستند. مردمان محترم و محبوبی که عموما ساختار شخصیتی انسان‌ها بر پایه تعالیم تربیتی آن‌ها شکل می‌گیرد و البته این سهم مهم و تاثیرگذاری است. اقبال بلند دانش‌آموزان از همت بلند معلمان دلسوز ریشه و جوانه می‌گیرد و استعدادها از پس نگاه هوشمندانه معلم کشف و شکوفا می‌شود.

«استاد حسین سلیمیان» معلمی فرهیخته از نسل اول معلمان رسمی مدارس آبادی ما بود. مردی که تنها یک‌بار توفیق دیدارش را یافتم و همان یک‌بار کفایت می‌کرد تا در ذهنم شکوه معلمی جاودانه شود.

آرامش ظاهری نتیجه ایمان باطنی است و هر که پایه و قدر عزت‌مندی و کرامت انسانی خود را بداند، بیشتر در نگاهبانی از گوهر وجودی خود ابرام خواهد ورزید.

حسین سلیمانیان آرانی معلم پیش‌کسوت منطقه
استاد سلیمیان را در همان دیدار اولین و آخرین به‌قدری آراسته به متانت و وقار و نجابت و آرامش یافتم که با گذشت دو دهه از آن هم‌صحبتی، همچنان در نگاه و خاطرم عزیز و ماندگار مانده است.

گویی سال‌ها خود را شاگرد مکتبش یافتم و بارقه‌های کمال انسانی‌اش بر ساحت وجودی‌ام سایه افکنده است.

کاش در باب سجایا و ویژگی‌های ایشان شاگردانش آستین همت بالا می‌زدند و از او می‌گفتند و می‌نوشتند، همچنان که دکتر حسین عظیمی آرانی درس‌آموخته برجسته‌ی محضرش، این حس لطیف و دریافت هوشمندانه را در علمی‌ترین کتاب اقتصادی خود خطاب به استاد سلیمیان آورده است.

سی‌اُم تیر پیکرش در جوار حرم فرزند علی (ع) به خاک سپرده شد و دوباره در من نام معلمان و استادانی تداعی گردید که اینک چهره در نقاب خاک دارند و لیکن در دل‌ِمان زنده‌اند.

میثم نمکی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان – کانال کاشان آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.