راه‌اندازی «کولپوسکوپی» در مجتمع بیمارستانی بهشتی کاشان

دستگاه کولپوسکوپی در بیمارستان بهشتی کاشان راه‌اندازی شدکاشان فردا – سرپرست مجتمع بیمارستانی شهید دکتر بهشتی کاشان، از راه‌اندازی دستگاه کولپوسکوپی در کلینیک فوق‌تخصصی این بیمارستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمدرضا شریف گفت: برای راه‌اندازی دستگاه حدود ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

کولپوسکوپی روشی برای بررسی دهانه رحم و واژن با یک ابزار جراحی به نام کولپوسکوپ می‌باشد، این روش در صورتی انجام می شود که نتیجه تست پاپ اسمیر (تست غربالگری مورد استفاده برای شناسایی سلول‌های غیرطبیعی دهانه رحم) غیرطبیعی باشد.

دکتر شریف، با بیان این‌که انجام این روش اغلب برای زنان دارای یک پاپ اسمیر غیرطبیعی توصیه می‌شود، ادامه داد: یک پاپ اسمیر غیر‌طبیعی شاید یک علامت پیش سرطانی باشد که با این کار به طور موفقیت‌آمیزی قبل از این‌که به کانسر تغییر یابد، درمان شود. گاهی، شاید یک بیمار به خاطر ظاهر غیرطبیعی سرویکس و یا خونریزی از دهانه رحم و یا ترشحات غیرطبیعی که طی معاینات لگن متوجه شده‌اند، برای کولپوسکوپی ارجاع می‌شوند.

بیماران می‌توانند هر هفته از شنبه تا چهارشنبه به صورت غیرحضوری از کلینیک بیمارستان شهید بهشتی برای انجام این آزمایش نوبت‌گیری کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.