کارگروه سامان‌دهی گلاب و عرقیات گیاهی در دانشگاه کاشان برگزار شد

کارگروه ساماندهی تولید گلاب و عرقیات گیاهی در دانشگاه برگزار شدکاشان فردا – نشست سامان‌دهی تولید گلاب و عرقیات گیاهی با حضور معاون غذا و دارو، رئیس پژوهشکده اسانس، نمایندگان معاونت بهداشت دانشگاه، اداره استاندارد، انجمن گلاب ایران، اتحادیه گلاب کاشان، انجمن مسئولین فنی، تولیدکنندگان گلاب و عرقیات گیاهی دوشنبه ۳۱ تیرماه ۹۸ به میزبانی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر محسن تقی‌زاده معاون غذا و دارو در این نشست، پس از بیان دستور جلسه، هدف از کارگروه تشکیل‌شده را سامان‌دهی تولید و عرضه گلاب و عرقیات گیاهی مطابق با دستور‌العمل‌ها و استانداردهای مربوطه در ایران عنوان کرد.

در ادامه این نشست، مدعوین در خصوص اجرایی‌نمودن اهداف فوق، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه و در پایان مقرر گردید کارگروه‌های تخصصی جهت پیگیری امور مربوطه تشکیل گردد.

وجود رقبای تازه‌نفس در سراسر کشور و حتی خارج از ایران که برخی نرخ تولید گل و گلابشان از کاشان هم بیشتر است، می‌تواند تهدیدی جدی برای برند گلاب باشد که قرن‌ها به‌نام کاشان رقم خورده است.

از طرفی ورود برخی سودجویان به این بازار پرسود و عدم توجه آن‌ها به کیفیت محصول تولیدی که تحت برند کاشان وارد بازار می‌شود نیز می‌توان تهدید جدی‌تری برای کیفیت این محصول استراتژیک منطقه باشد که تعامل دانشگاه علوم پزشکی، پژوهشکده استانس دانشگاه کاشان و صنعت‌گران شاخص این محصول می‌تواند تا اندازه زیادی مانع سو‌ء‌استفاده‌ها و لطمه به برند ارزشمند منطقه کاشان باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.