اجرای ۳۲ هزار مترمربع بلوک‌‌فرش در کاشان

بلوک‌فرش خیابان‌های کاشانکاشان فردا – مدیرعامل سازمان عمران و به‌سازی شهرداری کاشان از اجرای ۳۲ هزار مترمربع بلوک‌‌فرش در کاشان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش شبستان امین چناری گفت: با توجه به نوسانات قیمت‌ و بالارفتن چشم‌گیر بهای قیر در مدت اخیر، اجرای کف‌فرش معابر به عنوان یکی از سیاست‌های پیشنهادی شورای شهر و رویکردهای جدی مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با یادآوری این‌که پس از بلوک‌فرش پیاده‌روها، اجرای این نوع، در معابر سواره‌رو صورت گرفت، اظهار داشت: خیابان شهید حسنی‌نژاد (کوچه مسجد محمدیان) به عنوان یکی از نمونه‌های عملیاتی این رویکرد در اواخر سال گذشته است که مورد اقبال مردم قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان عمران و به‌سازی شهرداری کاشان، با بیان این‌که در ۶ ماه اخیر بلوک‌فرش برای بیش از ۱۲ هزار مترمربع از معابر اجرا شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری ۲۰ هزار مترمربع دیگر از معابر کاشان بلوک‌فرش اجرا شود و مجموع این نوع پوشش معبر در شهر به بیش از ۳۲ هزار مترمربع برسد.

چناری، صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به عنوان سیاست جدی دیگر در اجرای پروژه‌ها یادآور شد و افزود: بر این اساس، سیاست امانی اجرا‌کردن پروژه‌ها یکی از تمهیداتی است که برای کاهش قابل توجه هزینه‌ها مدنظر قرار گرفت که البته نیازمند نقدینگی بیشتری برای مجریان است.

چناری با بیان این‌که از سال گذشته بیش از سه چهارم پروژه‌ها به صورت امانی اجرا می ‌شود گفت: این شیوه، ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه اجرای پروژه را کاهش می‌دهد که با وجود شرایط دشوار اقتصادی موجود، نقدینگی به عنوان یکی از ملزومات اجرایی این پروژه باید تامین شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.