هیچ‌یک از مجتمع‌های تجاری کاشان ایمن نیست

محمدمسعود چایچی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشانکاشان فردا – مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: کارشناسی، بازدید و ارزیابی مجتمع‌های تجاری کاشان از حیث ایمنی محیط‌های عمومی تجاری از سوی کارشناسان این سازمان صورت‌گرفته، و نواقص آن‌ها به مدیران اعلام شده است.

محمدمسعود چایچی افزود : در این بازدید‌ها وضعیت ایمنی این مراکز و محیط‌های پیرامونی از جمله: راه‌های ورود و خروج، سیستم‌های اعلام و مهار آتش، انبارها و سیستم سرمایش و گرمایش و … بررسی و نواقص و معایب یافته و دستورالعمل‌های ایمنی جهت رفع نواقص به مدیر مجتمع ابلاغ شده است.

به گفته وی گروه های کارشناسی با برنامه‌ریزی‌های لازم به این مراکز در سطح شهر اعزام، و با استفاده از چک‌لیستی که داری ۳۲ بخش است، وضعیت ایمنی این محل‌ها ارزیابی، و سطح خطرپذیری مشخص شده، و آموزش‌ها و توضیحات لازم در خصوص حوادث و آتش‌سوزی‌ احتمالی و نحوه مهار آن به کسبه ارائه شده است.

چایچی با اشاره این‌که هیچ‌یک از این مراکز تائیده ایمنی ندارند اظهار کرد: پس از بازدید از 56 مرکز تجاری و پاساژ، وضعیت ایمنی همه آن‌ها به غیر از مجتمع تجاری امیرکبیر در شرائط نامطلوب گزارش شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، تصریح کرد: در صورت همکاری و هماهنگی مسئولین اصناف، اداره صمت و اتحادیه‌ها، و الزام مالکان و متصدیان واحدهای صنفی و تجاری به اجرای ضوابط و قوانین موضوعه در زمینه ایمنی مراکز و واحدهای صنفی و تجاری، به هنگام صدور و یا تمدید مجوز فعالیت صنفی، ایمنی این گونه اماکن جدی‌تر مورد توجه خواهد بود.

وی اعلام کرد: متاسفانه در حال حاضر به سبب عدم انجام این موضوع مهم؛ شاهد ایجاد و ادامه فعالیت مراکز و کارگاه‌های صنفی و تجاری با شرائط نا ایمن که می‌توانند خطرات گسترده‌ای را برای شهروندان و صاحبان صنوف به همراه داشته باشند هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.