کاشان گواهی‌نامه پیوستن به شهرهای یادگیرنده یونسکو دریافت کرد

اعطای گواهی‌نامه عضویت کاشان در شهرهای یادگیرنده یونسکوکاشان فردا – مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، گفت: گواهی‌نامه عضویت در شبکه شهرهای یادگیرنده سازمان جهانی یونسکو به کاشان تقدیم و از تلاش‌های این شهر در مسیر فراگیری آموزش‌های توسعه‌محور قدردانی شد.

مهدی بذرافشان تصریح کرد:‌ در سال‌های اخیر، با انعکاس مستمر فعالیت‌های آموزشی توسعه‌محور از سوی حوزه بین‌الملل در عرصه‌های مختلف به خصوص آموزش شهروندی، جایگاه کاشان به عنوان شهری لایق حضور در میان شهرهای یادگیرنده معرفی شده است.

در نشست مسئولان شهرهای یادگیرنده یونسکو که با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الله ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و جمعی از اعضای کارگروه‌های تخصصی مرتبط در زمینه شهرهای یادگیرنده در محل وزارت علوم برگزار شد، گواهی پیوستن شهرها به شبکه شهرهای یادگیرنده سازمان جهانی یونسکو شهرهای بهبهان، کاشان، یزد، مشهد، اراک، شیراز و هشتگرد تقدیم شد.

وزیر علوم در این نشست به ضرورت ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با جامعه شهری برای حل مشکلات شهروندان تاکید کرد و گفت: هفت شهر کشور، به‌عنوان شهرهای یادگیرنده یونسکو انتخاب شدند و با توجه به جایگاه ویژه شهرداری‌ها در شهرهای جهان، لازم است که شهرهای بیشتری در کشور در ردیف شهرهای یادگیرنده یونسکو قرار گیرند تا شهروندان و گردشگران بتوانند از آموزش‌های لازم در خصوص مسائل شهری بهره ببرند.

 منصور غلامی تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید ارتباط بیشتری با جامعه شهری داشته باشند و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا مسئولان شهری معضلات شهری را با کمک و همکاری دانشگاه‌ها حل‌وفصل کنند و ما در نظر داریم جهت ارتباط بیشتر دانشگاه و جامعه دیوارهای دانشگاه‌ها را حذف کنیم تا همه با بخش‌های مختلف دانشگاه‌ها آشنا شوند.

شهری از نظر یونسکو یادگیرنده محسوب می‌شود که تمامی منابع خود در هر بخش را برای تحقق ارتقای یادگیری فراگیر از پایه تا آموزش عالی، احیای یادگیری در خانواده‌ها و محله‌ها، تسهیل یادگیری برای کار و در محل فعالیت، گسترش استفاده از فناوری‌های نوین در یادگیری، ارتقای کیفیت و پرورش فرهنگ یادگیری در سراسر زندگی به کار گیرد.

گواهی‌نامه پیوستن کاشان بخ شهرهای یادگیرنده یونسکو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.