هیچ شرکتی نمی‌تواند ادعا کند که درخواستش در فرمانداری پیگیری نشده

مسعود خاندایی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشانکاشان فردا – معاون برنامه‎‎‎‎ریزی و توسعه فرمانداری کاشان، واحدهای تولیدی و اصناف این شهرستان را جزو موفق‌ترین‌ها در کشور برشمرد و از کارفرمایان خواست تا در بکارگیری نیروهای بومی و متخصص را در اولویت قرار دهند.

مسعود خاندایی دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری کاشان گفت: بیش از ۸۰٪ جذب نیروی انسانی این شهرستان در حوزه صنعت بوده و هم‌اکنون در زمینه اشتغال وضعیت خوبی دارد اما بیشترین اعلام نیاز برای نیروهای زیردیپلم است.

وی با ابراز نگرانی نسبت به افزایش نیروهای غیربومی و اتباع خارجی در شهرستان کاشان افزود: در کنار افزایش آمار بی‌کاری بین دانش‌آموختگان دانشگاهی، با تداوم این شرایط پیش‌بینی می‌شود که در آینده با افزایش نیروی متقاضی کار روبه‌رو شویم و از سوی دیگر مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری را به جامعه تحمیل کند.

خاندایی اضافه کرد: جامعه بزرگ دانشگاهی در این شرایط باید با دقت مسائل حوزه اشتغال و مهاجرت‌های شغلی و مسائل کسب و کار را با کمک مسئولان اتحادیه‌های صنفی و صنعت‌گران بررسی کرده و نتیجه پژوهش‌ها را برای استفاده در برنامه‌ریزی‌های کلان در اختیار مراکز تصمیم‌گیر قرار دهند.

معاون برنامه‎‎‎‎ریزی و توسعه فرمانداری کاشان اصناف و کسبه کاشان را یکی از موفق‌ترین جامعه‌های صنفی کشور برشمرد و یادآور شد: جای افتخار دارد که برخی از اصناف شهرستان تنها با دریافت یک پروانه، بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی داشته‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه صنعت نیز هیچ شرکتی نمی‌تواند ادعا کند که درخواستش از سوی فرمانداری پیگیری نشده؛ تیم اجرایی در بالاترین سطح مدیران کاشان برای رسیدگی به مشکلات صنعتگران ورود کرده و اگر مساله‌ای در شهرستان برطرف نشود، موضوع به صورت مستند برای پیگیری به مرکز استان انتقال می‌یابد.

نزدیک به ۱۷ هزار واحد و ۴۸ اتحادیه صنفی در کنار بیش از یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در شهرستان کاشان وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.