«پارسه» واحد پول خرد می‌شود

پارسه واحد پول خرد ایران می‌شودکاشان فردا – براساس لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی که از سوی رئیس‌جمهور به مجلس ارسال شد، واحد پول ایران از ریال به تومان تغییر می‌یابد و هر تومان برابر  ۱۰ هزار ریال جاری و معادل یکصد پارسه خواهد شد.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور را که در جلسه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ هیات وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی به تصویب رسید، برای طی تشریفات قانونی به مجلس ارسال کرد.

براساس این لایحه واحد پول ایران از ریال به تومان تغییر می‌یابد و هر تومان برابر ۱۰ هزار ریال جاری و معادل یکصد پارسه است.

بر همین اساس دوره گردش موازی و اعتبار همزمان «تومان» و «ریال» که در این قانون «دوره ‌گذار» نامیده می‌ شود، حداکثر دو سال خواهد بود. طریقه جمع‌ آوری و شرایط خروج اسکناس­‌ها و سکه‌‌های ریال از جریان، بر طبق قانون پولی و بانکی کشور حسب مورد، تعیین یا اجرا می ‌شود.

بر اساس آنچه که در مقدمه این لایحه به مجلس ارایه شده است؛ با اجرای طرح اصلاح نظام پولی در قالب حذف چهار صفر از پول ملی و بازنگری در اقطاع اسکناس و سکه، علاوه بر بهبود ایفای نقش این ابزار در نظام های پرداخت کشور، مشکلات مذکور نیز تخفیف می‌یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.