۵۰۰ هزار هکتار زمین‌های حریم کاشان آلوده به نخاله ساختمانی است

ابراهیم رحمانی‌منش، کارشناس اداره حفاظت محیط زیست کاشانکاشان فردا – کارشناس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت:‌ افزون بر 500 هزار هکتار از زمین‌های حوزه حریم شهری کاشان آلوده به انواع نخاله‌های ساختمانی است و با سهل‌انگاری و فراموشی این میزان روز به روز افزایش خواهد یافت.

ابراهیم رحمانی‌منش در نشست این هفته شورای شهر اعلام کرد: در حال حاضر در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان، دو سیاست ایجاد محل چاله نخاله درم برای جلوگیری افزایش نخاله در حوزه حریم شهری و پاک‌سازی محل‌های آلوده به نخاله پیگیری می‌شود چرا که این زمین‌ها در محدوده شهری است و از نظر توسعه شهری و فضای سبز اهمیت دارند.

بیشتر بخوانیم:
+ کارگاه‌های مزاحم، چالش محیط زیست آران و بیدگل

رحمانی خاطر نشان کرد: شهرک شرکت‌های صنایع و معادن کاشان تاکنون محلی برای دفع نخاله‌های صنعتی خود نداشته‌اند و در همین خصوص در نشستی در فرمانداری قرار شد این شهرک‌ها ابتدا محل دفع را مکان‌یابی کنند و سپس طبق ماده هفت مدیریت پسماند پیمان‌کاری را برای مدیریت اینکار انتخاب کنند.

وی با اشاره به لزوم برخورد جدی با متخلفین گفت: طبق ماده 16قانون پسماند، متخلفین نخست باید شناسایی و سپس به مراجع قضایی معرفی شوند و به نسبت تخلف از 200 هزار تا 22 میلیون تومان جریمه شوند. امر به قانون‌پذیرتر شدن کمک می‌کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.