قنات‌ و آب‌انبارها بخش مهمی از جاذبه‌های گردشگری کویر است

سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده کاشان و آران و بیدگل در چلچراغ توسعهکاشان فردا – نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در آیین گشایش و بهره‌برداری از پروژه‌های یازدهمین چلچراغ توسعه گفت: مهمانان زیادی در طول سال از بافت تاریخی بازدید می‌کنند و توجه به آن می‌تواند بر غنای تاریخی و فرهنگی کاشان بیفزاید.

سید جواد ساداتی‌نژاد  احداث پارکینگ طبقاتی چارسو را با توجه به مشکل فضای پارک خودرو ضروری دانست و گفت: هر چه فضای کاشان و بافت تاریخی آراسته‌تر شود جذابیت کاشان برای گردشگران افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به کویری‌بودن کاشان و نقش آب‌انبارها در چنین شهرهایی، همواره یکی از مسائل مورد توجه گردشگران خارجی چنین مکان‌هایی بوده است که نمود آن را در سفرنامه‌ها و خاطرات آنان می‌توان دید.

ساداتی‌نژاد، از مجموعه‌های مسئول نظیر شهرداری، اداره اوقاف و میراث فرهنگی خواست زمینه احیای بیشتر آب‌انبارهای کاشان به عنوان یک جاذبه گردشگری را فراهم آورند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، احیای قنات‌های کاشان به عنوان موضوع مهم دیگر در این زمینه را خواستار شد و گفت: شاید به طور تمام و مستقیم این موضوع مرتبط با شهرداری نباشد اما به طور یقین احیای آن می‌تواند به عنوان یک اتفاق مبارک و عامل جذب گردشگر محسوب شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.