نیمی از هزینه‌های سوگ‌واری محرم مسجد جامع مشکات برای نیازمندان هزینه می‌شود

برنامه‌های سوگ‌واری مسجد جامع مشکاتکاشان فردا ـ مسجدجامع مشکات امسال نیمی از هزینه‌های برنامه‌های سوگ‌واری ایام محرم خود را برای حل مشکل نیازمندان مشکاتی هزینه می‌کند.

به گزارش کانال مشکات نیوز، در نشست هیئت امناء این مسجد مصوب شده نیمی از هزینه‌های سوگ‌واری و عزاداری و نذورات دهه محرم این مسجد به حل مشکل فقراء اختصاص یابد.

این مسجد هر ساله در دو ماه محرم و صفر پس از نماز مراسم زیارت عاشورا و سوگ‌واری برگزار می‌کند که در 6 شب دهه دوم محرم، این مراسم با پذیرایی از عزاداران برگزار می‌شد، اما امسال این مدت به سه شب کاهش پیدا کرده است.

بخشی از گوشت مورد نیاز برای این عزاداری در روز تاسوعا توسط یکی از موسسات خیریه مشکات بین فقراء توزیع خواهد شد. یکی از خیرین نیز پذیرفته است که هزینه نسخه سه بیمار سرطانی را پرداخت کند.

نذورات و کمک‌هایی که در این مدت جمع‌آوری شود با عنوان کمک‌های سوگ‌واران حسینی برای تامین نسخه بیماران، تهیه اقلام مورد نیاز افراد مسن، تهیه لوازم‌التحریر دانش‌آموزان نیازمند و تامین مواد غذایی فقراء هزینه می‌شود.

همچنین این مسجد در برنامه فرهنگی دیگری تصمیم گرفته است همزمان با برگزاری آیین سوگ‌واری برای کودکان خردسال برنامه‌های فرهنگی و هنری و آموزش ویژه سن خردسالان با حضور مربی مخصوص برگزار کند.

چندین سال است که بخشی از هیئات مذهبی کاشان در کنار آیین‌های سنتی سوگ‌واری و هزینه‌های متعارف، بخشی از هزینه‌های خود را به برنامه‌های شایسته فرهنگی از جمله برنامه نذر کتاب، یا تامین آبرومندانه همراه با حفظ عزت نفس بخسی از هزینه‌های زندگی نیازمندان اطراف هیئت خود اختصاص داده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.