پایان فعالیت هیئت‌های مذهبی کاشان ساعت ۲۳ اعلام شد

سوگ‌واری امام حسین در حسینیه فخارخانه آران و بیدگلکاشان فردا – جانشین فرماندهی انتطامی کاشان گفت: پایان آیین‌های سوگ‌واری در ایام محرم تا ساعت ۲۳ تعیین شده و در صورت ادامه آن هیئات مذهبی موظف به قطع‌کردن بلندگوها هستند.

به گزارش اهل کاشانم؛ سرهنگ علی قربانی در گردهمایی مسوولان هیئات‌ مذهبی کاشان در مرکز هیات فاطمیه این شهر تصریح کرد: استفاده از ادوات موسیقی، طبل‌های بزرگ، علامت و علم‌کشی در هیئات مذهبی ممنوع بوده و در صورت مشاهده نسبت به جمع‌آوری آن اقدام خواهد شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم شورای تامین شهرستان کاشان مجوز برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی در خیابان‌های اصلی شهر به هیچ وجه صادر نمی‌شود.

جانشین فرماندهی انتطامی کاشان تصریح کرد: مسائل شخصی نباید در هیئات مذهبی مطرح شود و کسی نباید پس از پایان مراسم عزاداری جلو مساجد و حسینیه‌ها توقف کند تا موجب آزار همسایگان شود.

بیشتر بخوانیم:
+ تشکیل کمیته ویژه محرم و صفر در شهرداری کاشان

سرهنگ قربانی با بیان این‌که دستجات عزاداری در یک طرف خیابان حرکت کنند، تاکید کرد: استفاده از شتر و اسب در هیئت‌های عزاداری اکیدا ممنوع است.

ممنوعیت برهنه‌شدن برای سینه‌زنی، ممنوعیت ورود بانوان به بازار در روزهای تاسوعا و عاشورا و توجه به مسائل ایمنی محل برگزاری عزاداری‌ها و انتخاب پلیس‌یارها از دیگر عناوین مطرح‌شده در این گردهمایی توسط جانشین فرماندهی انتظامی کاشان بود.

وی یادآور شد: اگر با مشکل انتظامی مواجه شدید با توجه به استقرار سامانه ۱۱۰ در اصفهان، تا زمانی که بخواهد مشکلی به ما اعلام بشود حدود نیم ساعتی طول می‌کشد بنابراین مسئولان هیئات می‌توانند برای ارتباط با نیروی انتظامی کاشان با شماره‌های مستقیم ۲۱۸۳۰۱۱۰ و ۲۱۸۳۰۱۰۴ تماس بگیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.