تیمچه امین‌الدوله نه تنها به عنوان کالبد بلکه میراث معنوی این دیار محسوب می‌شود

عزاداری محرم در تیمچه امین‌الدوله کاشانکاشان فرداشهردار کاشان از تیمچه امین‌الدوله به عنوان مهم‌ترین، زیباترین و‌ پرشورترین مکان سوگ‌واری امام حسین(ع) در کاشان نام برد.

به گزارش شبستان؛ سعید ابریشمی‌راد در آیین چاووش‌خوانی که در تیمچه امین‌الدوله همزمان با روز نخست محرم برگزار شد، گفت: این مکان نه تنها به عنوان کالبد بلکه میراث معنوی این دیار محسوب می‌شود.

ابریشمی‌راد بیان کرد: امروز به صورت نمادین این مکان تاریخی غبارروبی می‌شود تا برای عزاداری سیدالشهدا آماده شود.

وی با بیان این‌که عاشورا قصه‌ای بی تکرار اما همیشگی‌ است، خاطرنشان کرد: پیام عاشورا پیامی جدی است و هر زمان می‌تواند روز نبرد حق علیه باطل باشد و هر مکان می‌تواند محل کارزار، این در حقیقت جنگ دائمی خیر و شر است.

در ادامه این آیین، محمدعلی پیراسته مدیرعامل سازمان زیباسازی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نقاشی قهوه‌خانه‌ای به عنوان یکی از برنامه‌های جانبی چاووش محرم گفت: امسال پرده‌نویسی و خطاطی در این مراسم صورت گرفته و در پایان هم بزرگ‌ترین پرده عزاداری شهر در چهارراه کاشانی رونمایی شد.

تیمچه امین‌الدوله یا کاروانسرای امین‌الدوله از بناهای معماری و تاریخی مربوط به دوره قاجار است که در بازار کاشان واقع شده‌است. این اثر در تاریخ ۲۹ دی ۱۳۵۳ با شماره ثبت ۱۰۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.