مشکل دانشگاه‌های ما صندلی‌ خالی نیست، فارغ‌التحصیلان مهارت کافی ندارند

سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگلکاشان فردا – نماینده کاشان و آران و بیدگل گفت: مشکل دانشگاه‌های ما صندلی‌های خالی نیست بلکه کیفیت آموزش است چرا که بسیاری از دانش‌آموخته‌های دانشگاهی ما مهارت‌های لازم را ندارند و صرفا کارجو هستند.

سید جواد ساداتی‌نژاد در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به اظهارات اخیر وزیر «عتف» مبنی بر این‌که تعداد داوطلبان کنکور کاهش یافته و صندلی‌های دانشگاه‌ها خالی مانده است، گفت: مشکل ما صندلی‌های خالی نیست چرا که همواره چنین مسئله‌ای در کشور ما وجود داشته و مسئله جدیدی نیست.

وی تاکید کرد: وزارت عتف باید بحث آمایش دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی را رعایت کند و دانشگاه‌ها را بر اساس ظرفیت‌های هر استان‌ و شهرستان‌ توسعه دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر این‌که همچنین رشته‌های تحصیلی باید مبتنی بر سند آمایش آموزش عالی باشد نه سلیقه‌های شخصی و مسائل غیرفنی، تصریح کرد: همچنین باید کیفیت آموزش تغییر یابد چرا که بسیاری از فارغ‌‌التحصیلان توان‌مندی‌های لازم را ندارند.

ساداتی‌نژاد با اشاره به این‌که در حال حاضر وزارت علوم به جای آن‌که کارآفرین تحویل جامعه دهد، دانشجوی کارجو تحویل جامعه می‌دهد، ادامه داد: دانشجویی که با پول این مملکت تحصیل می‌کند و دانشٔ‌آموخته می‌شود، باید با ایده‌های خودش مسائل کشور را حل کرده و بتواند عده‌ای را مشغول به کار کند، اما متاسفانه مشاهده می‌کنیم که اغلب فارغ‌التحصیلان ما توانایی و مهارت کافی را ندارند و نمی‌توانند اشتغال ایجاد کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.