تلاش ۲ تیم استارت‌اپ دانشگاه کاشان برای افزایش میزان تصفیه پساب صنعتی

دانشگاه کاشانکاشان فردا – تیم‌های استارتاپی دانشجویان دانشگاه کاشان با ساخت دستگاهی، تلاش می‌کنند با کمک به تصفیه پساب، گامی در مسیر حل مشکل بحران آب بردارند.

رضا محصل یکی از اعضای این تیم، با اشاره به این‌که سالیانه بیش از 25 میلیارد مترمکعب پساب صنعتی در کشور تولید می‌شود اما بیش از نیم میلیارد متر‌مکعب آن تصفیه نمی‌شود که دوباره به چرخه مصرف بازگردد، گفت: بنابراین ارائه روش‌هایی برای افزایش میران پساب تصفیه‌شده از نیازهای اساسی کشورمان است.

وی افزود: به ابتکار معاونت علمی ریاست جمهوری و ستاد توسعه فناوری نانو، در سال 97 افراد برگزیده مسابقه ملی نانو به عنوان نانواستارتاپ وارد برنامه تصفیه آب و پساب شدند.

دبیر انجمن نانو دانشگاه کاشان اعلام کرد: دو تیم از استان اصفهان که هر دو تیم از دانشجویان دانشگاه کاشان هستند، با ارائه ایده و طرح خود، برگزیده بخش اول این برنامه شدند.

محصل افزود: دو تیم پنتا با ایده استفاده از تکنولوژی‌های کارآمد در تخریب آلاینده‌ها و تیم بستا با ایده جداسازی آب از آلاینده‌های آلی، در حال حاضر مراحل پایانی ساخت دستگاه خود را طی می‌کنند.

اعضای تیم دانشجویی پنتا دانشگاه کاشان را رضا محصل، اکبر تکری، حامد بنانی‌فرد و سید علیرضا موسوی و تیم سنتا را مهدی اعتمادی تشکیل می‌دهند که در مرکز نوآوری و تجاری‌سازی دانشگاه کاشان مستقر هستند.

ماحصل دستاوردهای این دو تیم در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های نانو که مهرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا می‌شود به نمایش گذاشته خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.