۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های اصفهان پرداخت شد

علی‌اصغر ذاکری هرندیکاشان فردا – مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: امسال ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات ارزش افزوده و آلایندگی، به شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.

علی‌اصغر ذاکری هرندی پنج‌شنبه در نشست تکریم و معارفه شهردار تیران در سالن فرمانداری تیران و کرون افزود: این‌ اعتبار بر اساس قانون، بین ۱۰۷ شهر استان اصفهان توزیع شده است و در ادامه سال نیز این فرایند ادامه دارد، اما این اعتبار درآمد پایداری برای شهرداری‌ها نیست.

وی تاکید کرد: برای تامین درآمد پایدار شهرداری‌ها باید کار شود و گردشگری یکی از فرصت‌ها برای ایجاد درآمد پایدار است.

ذاکر هرندی با بیان این‌که ۵۵ درصد از شهرداری‌های استان وام برای احیای بافت فرسوده و توسعه گردشگری دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: این اعتبار فرصت خوبی برای توسعه گردشگری است و این موضوع باید در تمام شهرهای استان توسعه پیدا کند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان به ضرورت معرفی ظرفیت‌های گردشگری محلی به کل کشور و عرصه‌های بین المللی اشاره کرد و گفت: با معرفی این قابلیت‌ها امکان جذب گردشگر فراهم می شود و این کار سبب ایجاد درآمد پایدار برای مدیریت شهری خواهد شد.

به گفته وی، تلاش‌ مدیریت شهری باید بر توسعه پایدار، بهبود خدمات و ارتقای شرایط کاری و افزایش رفاه و آسایش متمرکز باشد تا این‌که این نهاد با خدمت‌رسانی موثر خود مانع از مهاجرت مردم بشود.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری باید انگیزه و امید را در بین مردم توسعه بدهد تا نشاط و شادی و امید به زندگی در شهروندان افزایش یابد.

استان اصفهان دارای ۱۰۷ شهر و شهرداری است که اصفهان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و کاشان جزو کلان‌شهرهای این استان محسوب می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.