اعطا جایزه خیام به پایان‌نامه دانش‌آموخته دانشگاه کاشان

اکبر تکری جایزه ویژه خیام در پایان‌نامه‌های برتر را دریافت کردکاشان فردا – در دومین جشنواره پایان‌نامه‌های برتر، پایان‌نامه «اکبر تکری» دانش‌آموخته کارشناسی‌ارشد نانو شیمی دانشگاه کاشان جایزه ویژه این جشنواره را دریافت و به عنوان پژوهشگر برتر معرفی شد.

این پایان‌نامه با عنوان «بهبود خواص مکانیکی نانوکامپوزیت Epoxy/TiO2-SiO2 با بهره‌گیری از طراحی آزمایش به روش رویه‌ی پاسخ و مطالعه شبیه‌سازی دینامیک مولکولی آن» که دکتر مسعود همدانیان عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان استاد راهنما و دکتر احمدرضا قاسمی استاد مشاور آن‌را بر عهده داشتند، اثر برتر جشنواره برگزیده شد و تندیس ویژه جشنواره خیام را دریافت کرد.

اکبری تکری گفت: این پایان‌نامه بر اساس یک نیاز صنعتی در افزایش خواص مکانیکی پلیمر جهت استفاده از آن در کفپوش‌های اپوکسی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در این پروژه جهت بهبود خواص پلیمر، سعی شد؛ مسیری طی شود که بتوان با صرف کمترین هزینه و زمان، بهبود خواص انواع پلیمرها به‌دست آید. به همین ترتیب تلفیق روش‌های تجربی (آزمایشگاهی)، تئوری (شبیه‌سازی) و طراحی آماری آزمایش انجام گرفت.

بیشتر بخوانیم:
+ پایان‌نامه دانش‌آموخته دانشگاه کاشان جایزه خیام را دریافت کرد

این پژوهشگر و دانش‌آموخته دانشگاه کاشان افزود: در این طرح دو نانوذره سیلیکا و تیتانا انتخاب و برهم کنش آن‌ها با رزین اپوکسی مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت براساس نتایج به‌دست آمده، تطابق بسیار خوب طراحی آماری آزمایش با دو روش تجربی- شبیه‌سازی به‌دست آمد.

جشنواره علمی- پژوهشی خیام با هدف فراهم‌نمودن بستری مناسب جهت شناسایی اندیشمندان و نخبگان عرصه علم و فناوری به‌ویژه در زمینه­ ریاضیات، نجوم، ادبیَات، خیام‌شناسی، فلسفه و حکمت اسلامی سالانه برگزار می‌شود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.