شرایط کنونی کشور اقتضا نمی‌کند که استان جدیدی ایجاد شود

سید سعید جلالیوی مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشورکاشان فردا –  مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور در جریان سفر استانی معاونت سیاسی وزارت کشور به استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بارها اعلام کرده و باز هم اعلام می‌کنیم که حدود تقسیماتی بین استان‌ها و یا حتی حدود تقسیماتی داخلی استان‌ها دستخوش تغییر نشده و هیچ برنامه‌ای در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش مشکات آنلاین؛ سید سعید جلالیوی ادامه داد: در خصوص حدود تقسیماتی چهارمحال و بختیاری با استان‌های همجوار نیز هیچ موردی از تغییر و یا حتی تدقیق وجود ندارد و شایعاتی که در این خصوص وجود دارد بی‌اساس و کذب است.

بیشتر بخوانیم:
+ اظهارات نماینده قم را ماجراجویانه می‌دانم

جلالی، در عین حال از شکل‌گیری بیش از ۱۰۰ ماموریت در خصوص تحولات تقسیمات کشوری در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: این ماموریت‌ها در راستای تحقق عدالت تقسیمات کشوری انجام شده که حاصل آن تحقق عدالت و توازن تقسیماتی مناطق مختلف اعم از الحاق و انتزاع و شناخت شهرها، روستاها، مزارع و مکان‌های تابعه آن بوده است.

وی هم‌چنین با رد هرگونه شایعه در خصوص ایجاد استان جدید و یا تغییر نام استان‌های کنونی کشور تأکید کرد: پیشنهاد و یا تصمیمی در خصوص ایجاد استان جدید و نیز مطالعه و انگیزه‌ای در خصوص تغییر نام استان‌های کشور وجود ندارد.

وی توصیه کرد: با ورود به فصل انتخابات، داوطلبان با انگیزه‌های انتخاباتی، از مطرح‌کردن امور تقسیمات کشوری که ذهن مردم را مشوّش و تهییج می کند، خودداری کنند؛ چرا که هیچ برنامه‌ای در جهت ایجاد تغییر در سطح تقسیمات کشوری بین استانی و یا داخل استانی وجود ندارد.

به‌رغم تاکیدات مکرر وزارت کشور که ایجاد استان جدید در شرایط فعلی نه در دستور کار نه به صلاح است، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل اصرار دارد که تشکیل استان گلساران در حال طی شدن روند قانونی است. روندی که یکی از اساسی‌ترین شرط‌هایش موافقت وزارت کشور و دولت است، که پیشتر مخالفت خود را صریح اعلام کرده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. پرغآث می گوید

    به اصفآهآن که رسید جفنگ بآزی شروع شد××××××××××حتمن بعدش سینه زنی خوآهدبود.استآن شدن حق بیشتر شهرستآن هآی مظلوم زیریوغ فآلآنژ شهرپرست استآن است.درکل,کشوری که بصورت مدیریت قومی-مذهبی اص فآهآن ادآره شود,یآ تجزیه خوآهد شد یآدچآر حمله ی خآرجی نهآیی.دوره ی حرآفی سپری شده و خفت گیری هم وآضح و آشکآر است.درهمه ی زمینه هآ.کشور حداقل به ششصد استآن و منطقه ی پربآشند گستره ی پآیتخت و منطقه ی کیآن گستر پآرسه تخت نیآزدآرد که بآ این خفت گیری وآضح اص فآهآنی,کشور مآندن دیگر ضرورتی ندآرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.