هر دانش‌آموز، یک همیار آتش‌‎نشان

هر دانش‌آموز بک همیار آتش‌نشانکاشان فردا – مدیر فرهنگ‌سرای مهر از حضور دانش‌آموزان مدارس کاشان در این فرهنگ‌سرای و شرکت در جشنواره «هر دانش‌آموز یک همیار آتش‌نشان» خبر داد.

مهدی سقاپولادی گفت: با توجه به این‌که آموزش اصول اولیه ایمنی و آتش‌نشانی و انتقال دانسته‌های آتش‌نشانان به کودکان در پیشگیری از حوادث موثر است، فرهنگ‌سرای مهر با همکاری سازمان اقدام به برگزاری این  جشنواره کرده است.

سقاپولادی، خاطرنشان کرد: این برنامه با محوریت آموزش شهروندی از ۶ تا ۱۰ مهرماه ویژه دانش‌آموزان گروه سنی ۷ تا ۹ سال در دو سانس ۸ و ۱۰ صبح در سالن مهربان فرهنگ‌سرا برگزار می‌شود‌.

وی از توصیه‌های ایمنی و آتش‌نشانی، ایمنی از خانه تا مدرسه، نکات ایمنی عمومی، ایمنی در مدرسه به عنوان عناوین آموزشی جشنواره آموزش شهروندی «هر دانش‌آموز یک همیار آتش‌نشان» نام برد.

مدیر فرهنگ‌سرای مهر در ادامه افزود: در اين برنامه با بهره‌گیری از نمایش، مسابقه، پخش نماهنگ و پویانمایی آموزشی، سخنرانی کارشناس واحد آموزش آتش‌نشانی، بازدید از ایستگاه آتش‌نشانی جنب فرهنگ‌سرای‌ مهر و آشنایی با تجهیزات و خودروهای آتش‌نشانی، عملكرد مناسب در مواقع آتش و فرار از حوادث، كار با كپسول‌هاي مهار آتش و خاموش‌كردن آتش برای دانش‌آموزان تشريح می‌شود.

وی، با اشاره به این‌که آموزش نکات ایمنی به دانش‌آموزان و کودکان خردسال تاثیر بسزایی در کاهش حوادث دارد، بر ضرورت آموزش و آگاه‌کردن کودکان از خطرات اطراف‌شان تأکید و بیان کرد: در این جشنواره علاوه بر آشنایی کودکان با وسایل خطرناکی که در اطراف آن‌ها وجود دارد و منجر به وقوع حوادث می‌شود (مانند: لوازم برقی و …) ، و همچنین شناخت وظایف و خدمات متعدد آتش‌نشانی، نحوه استفاده از تلفن و شماره تلفن 125 آتش‌نشانی به عنوان یکی از شماره‌های ضروری جهت استفاده در مواقع خطر و پرهیز از مزاحت تلفنی نیز آموزش داده می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.