بزرگ‌ترین تابلوفرش جهان با ۱۶۸ رنگ و ۲۳ میلیون گره بافته شد

بافت بزرگترین تابلوفرش جهان در اصفهانکاشان فردا – بزرگ‌ترین تابلوفرش جهان در ابعاد ۴×۱۲متر به سفارش دولت چین جهت موزه بزرگ جاده ابریشم در استان «سان‌شی» شهر «هانچونگ» با برند (ایران، اصفهان، ف حقیقی) در مدت ۹ ماه با ۱۶۸ رنگ و ۲۳ میلیون گره در کارگاه محمدمهدی صفدرزاده حقیقی در اصفهان بافته و جمعه ۵ مهرماه ۹۸ در موزه یادشده نصب شد.

به گزارش دانشگاه کاشان؛‌ این فرش در نوع خود کاری بزرگ، کم‌نظیر و ارزشمند است که تا کنون بافته شده است. تابلو فرش هانچونگ تصویرگر ملت‌های بزرگ در زمان خود در تجارت با کشور چین می‌باشد.

ارزشمندی این کار زمانی بیشتر می‌شود که تمام مراحل کار با روش‌های نو و خلاقانه تولید شد تا بتواند محدودیت‌های زیادی که در مسیر تولید این فرش بود را ممکن کند. استفاده از تجربه، هنر، دانش و تکنولوژی در کنار هم کار ارزشمندی است که تا کنون سابقه نداشته و می‌تواند امید و راه تازه‌ای در مسیر آینده قالی ایران باشد.

تجربه تولید این تابلو فرش می‌تواند در آینده جواب‌گوی تولید انواع دیگر فرش‌های مشابه باشد، که در شرایط خاص نیاز به تولید آن است.

فتحعلی قشقایی‌فر عضو هیئت علمی گروه فرش دستباف دانشگاه کاشان در این پروژه جهانی از آغاز تا پایان به عنوان مشاور فنی هنری، تیم تولید را همراهی و با ایده‌های خلاقانه و راه‌کارهای علمی راهگشا بود. همچنین همکاری استاد محمد سیف استاد مدعو گروه فرش قابل توجه می‌باشد.

۱۱۵ نفر در این پروژه همکاری داشتند که ۵۵ نفر را بانوان هنرمند و بافنده زبردست خوش‌ذوق تشکیل می‌دادند.

دانشگاه کاشان شایسته می‌داند از آقای حقیقی بابت اعتماد به جامعه‌ی علمی و دانشگاهی فرش سپاس‌گزاری نموده و امید است نماینده شایسته‌ای برای جامعه علمی و دانشگاهی فرش ایران بوده باشد.
عکس‌ها از وب‌سایت دانشگاه کاشان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.