هفت حلقه چاه غیرمجاز در آران‌وبیدگل بسته شد

هفت حلقه چاه غیرمجاز در آران‌وبیدگل مسدود شدکاشان فردا ـ رئیس اداره منابع آب آران‌وبیدگل با اشاره به ضرورت حفاظت از سفره‌های آب‌ زیرزمینی در مناطق کویری از بسته و پرشدن هفت حلقه چاه غیرمجاز در ۶ ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

محمدرضا نرجسیان یک‌شنبه به ایرنا گفت: این چاه‌ها در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی بود‌ند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا پایان سال‌جاری ۱۳ چاه غیرمجاز دیگر هم بسته و پر خواهد شد.

بیشتر بخوانیم:
+ ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز در آران و بیدگل بسته شد

وی یادآور شد: ۹۰ حلقه چاه غیرمجاز تا کنون در شهرستان آران‌وبیدگل شناسایی‌شده که بیشتر آن‌ها در بخش صنعت و کشاورزی است که البته اخطارهای لازم به آن‌ها داده شده است.

نرجسیان همچنین از نصب ۱۷ کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی این شهرستان در سال‌جاری خبر داد و بیان کرد: هم‌اکنون ۶۰ حلقه چاه کشاورزی دارای کنتور هوشمند است و ۲۵ کنتور هوشمند جدید نیز تا یک‌سال آینده نصب می‌شود.

وی کنترل اضافه برداشت منابع آبی، اصلاح و تعدیل پروانه‌ها را جزو دیگر اقدام‌های در دست اجرا برای حفاظت از منابع آبی زیرزمینی موجود در این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: ۲۴۵ حلقه چاه دارای پروانه در بخش کشاورزی، ۲۵ حلقه چاه آب آشامیدنی در اختیار آبفای آران‌وبیدگل، ۳۰ حلقه چاه آب آشامیدنی در اختیار آبفای کاشان و ۱۲۰ حلقه چاه صنعتی و خدماتی در محدوده آران‌وبیدگل فعال است.

به گفته نرجسیان، ۸۸ درصد منابع آب شهرستان آران‌وبیدگل در بخش کشاورزی، هشت درصد در بخش آشامیدنی و چهار درصد در بخش صنعتی مصرف می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.