بهره‌برداری از آکادمی کشتی «عبدالله موحد» در کاشان

گشایش آکادمی کشتی عبدالله موحد در لتحر کاشانکاشان فردا – آیین بهره‌برداری از آکادمی کشتی موحد در منطقه لتحر کاشان با حضور جمعی از نام‌آوران و پیش‌کسوتان این رشته ورزشی و مسئولان شهرستانی برگزار شد.

این آکادمی با ظرفیت ۲ تشک کشتی، سالن بدن‌سازی و خواب‌گاه با اختصاص اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در زمینی به مساحت ۵۸۰ مترمربع ساخته شده است.

عبدالله موحد چهارشنبه‌شب در حاشیه گشایش این طرح گفت: هر چه سالن ورزشی در کشور ساخته شود، باز هم کفایت نمی‌کند و جهت تحقق هدف‌ها در حوزه ورزش به ساخت سالن‌های بیشتری نیاز داریم.

وی با اشاره دشواری‌ فعالیت‌های ورزشی در گذشته افزود: ورزش را با ژیمناستیک آغاز کرده و در نونهالی به سمت کشتی رفتم اما امکانات مناسبی در اختیار نداشته و تمرین‌ها را با پای برهنه روی زمین انجام می‌دادیم.

این پیش‌کسوت رشته کشتی و دارنده ۶ مدال طلای المپیک و جهان در کشتی آزاد بیان کرد: امیدوارم آن‌قدر زنده بمانم تا شاهد باشم کشتی‌گیران کم‌سنی که در این سالن تمرین می‌کنند، روزی قهرمان کشتی جهان و المپیک شوند.

رییس پیشین فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران نیز اظهارداشت: موحد نخستین ورزشکار ایرانی از نظر مدال‌آوری در رقابت‌های بین‌المللی و یازدهمین نفر در کشتی جهان است که نام و تصویرش بر دیوار فیلا نقش بسته است.

محمدرضا طالقانی با اشاره به گردن‌آویزهای جهانی و المپیکی موحد تصریح کرد: اگر اختلاف‌های داخلی نبود، این اسطوره ورزشی می‌توانست افتخارهای بیشتری نیز به ارمغان بیاورد.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت پهلوانی در ایران خاطرنشان کرد: هر کسی را نمی‌توان با این عنوان صدا زد، زیرا پهلوانان کسانی بودند که از حقوق ضعیفان دفاع کرده و دست افتادگان را می‌گرفتند.

آیین کلنگ‌زنی آکادمی کشتی عبدالله موحد مهرماه ۱۳۹۴ با حضور این پیش‌کسوت در منطقه لتحر کاشان برگزار شده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.