نمایشگاه‌ بین‌المللی فرش در کاشان برگزار می‌شود

فرش ماشیی صادراتی کاشانکاشان فردا – رئیس اتاق بازرگانی کاشان از برگزاری نمایشگاه فرش ماشینی از 26 تا 30 آذر در کاشان خبر داد.

به گزارش فارس، محمود تولایی گفت: منطقه کاشان ظرفیت بالایی در تولید فرش ماشینی کشور دارد و این پتانسیل می‌طلبد که نمایشگاه بین‌المللی فرش در این منطقه بر پا شود.

تولایی به‌روزرسانی دستگاه‌ها و تجهیزات کارخانه‌ها، پیگیری پرداخت تسهیلات برای نوسازی ماشین‌آلات و برگزاری دوره‌های آموزشی باهدف ارتقای سطح دانش صنعت‌گران را جزو اقدام‌های اتاق بازرگانی کاشان در جهت جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان کرد و افزود: برپایی نمایشگاه ملی در این منطقه نیز یکی دیگر از اقدامات جهت ترغیب تولیدکنندگان این صنعت است.

بیشتر بخوانیم:
+ منطقه کاشان اقتصادی و کارگری‌ترین منطقه ایران است

وی با اشاره به ظرفیت تولید فرش ماشینی کاشان سالانه 100 میلیون مترمربع افزود: شمار واحدهای تولید فرش ماشینی در منطقه افزون بر 1400 مورد است که زمینه اشتغال نزدیک به 20 هزار نفر را فراهم کرده و 80 درصد صادرات فرش کشور را در برمی‌گیرد.

در ادامه مهدی آقابیگی ضمن اشاره به برگزاری دو نمایشگاه «فرش ماشینی» و «گل و گلاب و صنایع وابسته» در کاشان اظهار داشت: سعی می‌شود که این نمایشگاه در سطح ملی فعالیت داشته باشد و حتی در نظر داریم تا سفرای خارجی مختلفی نیز با هماهنگی دستگاه‌های مختلف در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

دبیر اجرایی نمایشگاه ملی «فرش ماشینی کاشان» با بیان این‌که چندین مکان برای برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته‌ شده است، ابراز داشت: این نمایشگاه در مساحت 5 هزار مترمربع و در 50 غرفه ایجاد شده است.

وی از برپایی همایش «توسعه صادرات فرش ماشینی فرصت‌ها و چالش‌ها» در کاشان خبر داد و گفت: مسئولان کشوری و استانی در این نمایشگاه حضور دارند و از صنعت‌گران و تولیدکنندگان دعوت به‌عمل‌آمده و از تجربیات کارشناسان در این همایش برای توسعه صادرات فرش ماشینی استفاده می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.