نانوایی‌های متخلف تعطیل می‌شوند

نانوایی‌های کاشان در سه درجه سطح‌بندی شدندکاشان فردا – معاون برنامه‌‍‌‎‎‎‎ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: نانوایی‌های این شهرستان در سه رده سطح‌بندی شدند و واحدها در صورت انجام سه تخلف تعطیل و با نصب نوشته تخلف آن‌ها به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مسعود خاندایی به ایرنا اعلام کرد: نانوایی‌ها بر اساس کیفیت نان به عالی، متوسط و پایین سطح‌بندی شده‌اند که این تصمیم برای نخستین‌بار بر اساس مصوبه کارگروه سامان‌دهی گندم، آرد و نان شهرستان گرفته شده و تعزیرات حکومتی نیز مسئول اجرای آن است.

بیشتر بخوانیم:
+ ۲ نانوایی در کاشان به نصب اطلاعیه کم‌فروشی محکوم شدند

وی افزود: نانوایی‌هایی که وزن چانه آن‌ها بیش از استاندارد باشد و نان با کیفیت تولید کنند، نانوایی عالی و نانوایی‌هایی که در چارچوب قانون اقدام به تولید نان و تامین رضایت نسبی شهروندان می‌کنند، نانوایی متوسط شناخته می‌شوند.

معاون برنامه‌‍‌‎‎‎‎ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان در مورد افزایش قیمت‌ها نیز تشریح کرد: با توجه به شرایطی که بر بازار حاکم بود و همچنین افزایش خدمات دولتی مانند آب، برق، گاز و حقوق، دستمزد و بیمه در پنج سال گذشته، قیمت نان افزایش نیافته بود و این مهم خواسته نانوایان در سطح کشور است.

وی اضافه کرد: بر این اساس قیمت نان در چارچوب قوانین و مقررات که جزو اختیارات فرمانداری است، بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافت.

خاندایی با اشاره به توزیع ماهانه ۵۲ هزار کیسه آرد یارانه‌ای ۴۰ کیلوگرمی بین نانوایی‌های کاشان تصریح کرد: کارگروه سامان‌دهی گندم، آرد و نان شهرستان همواره از مرحله ورود گندم به آسیاب، آرد‌کردن، تا پخت نان به صورت مستمر نظارت می‌کند و در صورت بروز تخلف قاطعانه برخورد خواهد کرد.

نزدیک به ۴۰۰ نانوایی در شهرستان کاشان فعالیت دارند که ۶۰ واحد سنگک تنوری، ۱۴۱ واحد لواش ماشینی و بقیه انواع نان‌های دیگر را پخت می‌کنند.

کاشان دارای ۲ کارخانه آرد است که بخشی از نیاز سایر شهرستان‌های شمالی استان اصفهان را نیز تامین می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.