«بزرگ‌خشنود خدایماه بزرگزاد» رتبه برتر شعر عاشورایی را کسب کرد

علیرضا رجبعلی‌زادهکاشان فردا – برگزیدگان دوازدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه معرفی شدند. در بخش بالای ۳۰ سال مقام نخست به «بزرگ‌خشنود خدایماه بزرگزاد» (علیرضا رجبعلی‌زاده) از کاشان رسید.

به گزارش ایسنا، نفرات برگزیده «دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی» در آیین پایانی این کنگره در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی «قروه» معرفی شدند.

۲۸۱ اثر ادبی در این دوره از کنگره به مرحله داوری رسید که هئیت داوران تندیس، لوح تقدیر و جایزه خود را در بخش زیر 30 سال به ترتیب به آرمان معراجی از مازندران، عاطفه جوشقانیان از قم و علی مردی‌پور از اصفهان به عنوان نفرات اول تا سوم اهدا کرد.

در بخش بالای ۳۰ سال مقام اول تا سوم را به ترتیب، بزرگ خشنود خدایماه بزرگزاد از کاشان، زینب اکبری از صحنه و محسن کاویانی از قم به‌دست آوردند.

در بخش شعر ویژه نیز ناصر دوستی از زنجان، امیر رسولی از زنجان و دادیار حامدی از ساری به ترتیب موفق شدند در جایگاه اول تا سوم قرار گیرند.

داوری دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی را عبدالجبار کاکایی، بهروز سپیدنامه، منصور دولتی و سعید بیابانکی عهده‌دار بودند.

دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی در روزهای اول و دوم آبان‌ماه جاری با حضور شاعران ۲۰ استان کشور در شهرستان قروه برگزار شد.

بیشتر بخوانیم:
+ تراژدی و اندوه در رمه در مه

علیرضا رجبعلی‌زاده که به تازگی با ترجمه پارسی نام و نام‌خانوادگی خود «بزرگ خشنود خدایماه بزرگزاد» را برای خود برگزیده است، کارشناس‌ارشد بهداشت و از شاعران برجسته و جوان کاشان است.

وی صاحب چندین اثر از جمله «باغ در حصار مصائب»، «رمه در مه» و … است و در تعداد قابل‌توجهی همایش و کنگره ادبی حائز رتبه و مقام شده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.