دانشگاه کاشان در میان دانشگاه‌های برتر

نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های چهان اسلامکاشان فردا – معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در رتبه‌بندی ۲۰۱۸ دانشگاه‌های جهان اسلام (ISC)، رتبه ۱۱ در میان دانشگاه‌های جامع کشور، رتبه ۲۶ کشوری در میان دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری آموزش عالی کل کشور و رتبه 127 در میان کشورهای جهان اسلام را کسب کرد.

 مجید منعم‌زاده افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به منظور رتبه‌بندی، در معیارهای خود، مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها که عبارتند از پژوهش، نوآوری، آموزش، و فعالیت‌های بین‌المللی است را در نظر گرفته و بر این اساس دانشگاه‌های کشورهای اسلامی را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

وی افزود: در این نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌هایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که حداقل 800 مدرک در سال‌های 2016 – 2014 در پایگاه وب آو ساینس (WOS) به ثبت رسانده باشند.

بیشتر بخوانیم:
+ رتبه دوم دانشگاه کاشان در بین دانشگاه‌های جامع

منعم‌زاده خاطر‌نشان کرد: از میان دانشگاه‌های 57 کشور اسلامی، در مجموع 187 دانشگاه از 22 کشور در این نظام رتبه‌بندی حضور دارند و 10 دانشگاه برتر حاضر در این رتبه‌بندی از کشورهای عربستان، ترکیه، ایران و مصر بوده و کشور عربستان با 4 دانشگاه، ترکیه با 3 دانشگاه، ایران، مالزی، مصر هر کدام با یک دانشگاه در میان ده دانشگاه برتر جهان اسلام قرار گرفته‌اند.

تعداد 16 دانشگاه جامع کشور در این رتبه‌بندی هستند که دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد، تبریز، شهید بهشتی، اصفهان، بوعلی‌سینا، مازندران، گیلان، سمنان، کاشان، رازی کرمانشاه، باهنر کرمان، یزد، و ارومیه به ترتیب قرار دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.