نشست تخصصی گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی در کاشان

کاشان فردا – دبیر دومین کنفرانس بین‌المللی گل محمدی از برگزاری نخستین نشست تخصصی اساتید و پیش‌کسوتان گیاهان دارویی و قارچ‌های کوهی ایران همزمان با این کنفرانس 22 تا 24 آبان‌ماه جاری در پژوهش‌کده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان خبر داد.

مریم اخباری گفت: این نشست به منظور بحث و تبادل‌نظر اندیشمندان و پیش‌کسوتان کشور در حوزه گیاهان دارویی و اتخاذ تصمیمات مهم کاربردی در این حوزه برگزار خواهد شد.

دومین کنفرانس بین‌المللی گل محمدیوی خاطرنشان کرد: تقارن این رویداد با دومین کنفرانس بین‌المللی گل محمدی که از نظر تناسب بومی و منطقه‌ای موضوع، ارزش ملی و وجهه بین‌المللی در نوع خود کم‌نظیر است، فرصت مناسبی برای دست‌یابی به اهداف مهم در حوزه گیاهان دارویی و معطر در کشور فراهم می‌کند.

رئیس پژوهش‌کده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان اظهار امیدواری کرد که این رویداد موجب همکاری‌های نزدیک و هدف‌مند میان دانشگاه زنجان و دانشگاه کاشان در این حوزه شود و مقدمه‌ای بر همکاری‌های جدی بین دانشگاهی در کشور باشد.

دومین کنفرانس بین‌المللی گل محمدی با عنوان “Rosa damascena 2019” با همکاری مشترک اتحادیه انجمن‌های گیاهان دارویی کشور و دانشگاه کاشان و با حمایت شرکت طبیب دارو که یک شرکت فعال بین‌المللی در زمینه تولید، فرمولاسیون و تحقیقات مربوط به کشت و صنعت گیاهان دارویی و معطر است در قمصر برگزار خواهد شد.

به گفته دبیر این کنفرانس؛ تاکنون بیش از 50 چکیده مقاله از ایران و سایر کشورها به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است و تعدادی سخن‌رانی کلیدی توسط اساتید مدعو از کشورهای فرانسه، ترکیه و انگلیس در این کنفرانس ایراد خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.