پیشگیری از بیماری‌های ستون فقران نیازمند ارتقای فرهنگ عمومی است

دکتر اسماعیل فخاریان جراح و متخصص بیماری‌های مغز و اعصابکاشان فردا – دبیر علمی کنگره بین‌المللی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: پیشگیری از بیماری‌های ستون فقران نیازمند ارتقای فرهنگ عمومی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر اسماعیل فخاریان در حاشیه کنگره بین المللی انجمن جراحی مغز و اعصاب افزود: دو حوزه در جراحی مغز و اعصاب شامل بیماری‌های ستون فقران (مانند کمردرد) و حوادث و تروما حائز اهمیت است.

وی، بیماری‌های سرماخوردگی، کمردرد و سردرد را به ترتیب شایع‌ترین علت مراجعه به پزشک عنوان کرد و ادامه داد: بیماری کمردرد با اصلاح سبک زندگی قابل پیشگیری است.

جراح مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار داشت: متاسفانه مشکلات مربوط به ستون فقرات در نوجوانان شایع شده است این در حالی است که سن شایع این مشکلات جوانی است.

وی، نحوه نامناسب زندگی مانند تحرک کم، وزن بالا، نشستن‌های طولانی و نامناسب و … را علت این مشکلات دانست و افزود: با فرهنگ‌سازی مناسب می‌توان مشکلات فوق را رفع کرد.

دکتر فخاریان، با اشاره به شایع بودن مشکلات فوق در کاشان ادامه داد: کاشان در گذار فرهنگی از جامعه سنتی به صنعتی است و این گذار منجر به سبک زندگی ناسالم شده است.

وی، تصریح کرد: خانه های قدیمی کاشان دارای حیاط بود و این امکان فعالیت، تحرک و بهره‌مندی از نور خورشید را برای اعضای خانواده به همراه داشت بنابراین کمتر به بیماری‌های ستون فقرات دچار می‌شدند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: این گذار نیازمند ایجاد بسترهای مناسب و مداخلات فرهنگی است و توجه خاص و همکاری نزدیک مسئولین شهری و متولیان سلامت را می‌طلبد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.