باید کلید محافظ جان در آب‌انبارهای کاشان نصب شود

آب‌انبار در کاشانکاشان فردا – رئیس امور برق کاشان خواستار نصب کلید حفاظ جان در آب‌انبارهای این شهرستان برای جلوگیری از حوادث برق‌گرفتگی شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، علیرضا عرب‌بیگی در نشست شورای حفظ منابع آب کاشان گفت: حدود نیمی از آب‌انبارهای کاشان به طور مستقیم به شبکه برق وصل است و چون شهروندان با پمپاژ و آب سروکار دارند و زیر پای آن‌ها خیس است، احتمال هرگونه حادثه‌ای دور از انتظار نیست.

عرب‌بیگی یادآور شد: در سال گذشته یک هیئت مذهبی برای استفاده مردم از آب‌سردکن از برق غیرمجاز استفاده کرده بود که کودکی ۱۰ ساله بر اثر برق‌گرفتگی فوت کرد و با وجود این‌که امور برق از این موضوع اطلاعی نداشت دادگاه این اداره را مسئول دانست.

مسعود عطارها مسئول سقاییت و آب‌انبارهای کاشان در این زمینه گفت: نصب پمپاژها برای بهره‌برداری آب از آب‌انبارها یک اقدام خودجوش مردمی است ولی متولی این کار اداره اوقاف و امور خیریه کاشان است که باید به این موضوع رسیدگی کند.

عطارها با اشاره به کیفیت بالای آب ذخیره شده در آب‌انبارها کاشان افزود: گاهی مردم از این آب برای کارهای غیرضروری استفاده می‌کنند که نیازمند یک فرهنگ‌سازی عمومی هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.