تهدید‌های تکراری و هورای ما قربانیان فساد

محمدعلی خرمی مشکانیکاشان فردا – محمدعلی خرمی/ حسن روحانی در یزد میکروفون را دست می‌گیرد و «بگم‌بگم» احمدی‌نژادگونه راه می‌اندازد.

عده‌ای سوت و کف می‌زنند و هورا می‌کشند و با ذوق و شوق سخنان رئیس‌جمهور را برای هم تعریف می‌کنند.ژورنالیست‌های مدافع او فاتحانه تیتر می‌زنند که رئیس‌جمهور درباره برخورد گزینشی با دزدان دانه‌درشت حرف زده است.
***
ابراهیم رئیسی هر کجا میکروفونی به دست می‌گیرد، بر لزوم برخورد با فساد سخن می‌گوید و طرفدارانش ذوق‌زده ژست فاتحان می‌گیرند و فردای آن روز کیهانیان ابراهیم‌گونه او را در روزنامه‌ها و رسانه‌های خود می‌ستایند.

و اکثر این جامعه، چه آنانی که برای روحانی هورا می‌کشند و چه آنانی که برای رئیسی سینه چاک می‌دهند، همه قربانیان فسادی هستند که رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه از آن سخن می‌گویند؛ اما غافل از این‌که به همان اندازه که برخورد گزینشی مورد ادعای مسئولان در گسترش فساد موثر است، انتصاب مدیران نالایق نان به نرخ روزخور و به حاشیه راندن متخصصان نیز موثر است و بالعکس.

روسای قوا به جای رجزخوانی باید پاسخ‌گو باشند و هرکدام سهم‌شان را در فساد موجود بپذیرند و بر اساس تاکید رهبری نظام، عمل را جایگزین حرف زدن کنند.

تجربه نشان داده مشکل فساد با رجزخوانی سیاسی و بگم‌بگم گفتن مسئولان حل نمی‌شود و نیاز به اجرای شاخصه‌های علمی مدیریتی و کنترلی دارد.

ولی گمان نمی‌کنم تا زمانی که ما قربانیان فساد هورا می‌کشیم و یقه چاک‌ می‌دهیم، این اتفاق بیفتد، تنها اتفاق برای ما تکرار داستان غم‌بار هوراکشانی است که برای ایجاد و رونق این تریبون‌ها و برپایی این میکروفن‌ها در طول زمان له شدند اما اتفاقی که در انتظار آن بودند، هرگز نیفتاد.

از این نویسنده:
+ به‌نام رزمندگان،‌ به کام چه کسی؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.