آگاهی در غنی‌سازی زندگی نقش برجسته‌ای دارد

دکتر سید علیرضا مروجی در دومین کنگره موج سوم درمان‌های رفتاریکاشان فردا – رئیس دانشگاه اظهار داشت: آگاهی و هشیاری نقش برجسته ای در راستای غنی سازی زندگی دارند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه پزشکی کاشان، دکتر سید علیرضا مروجی در دومین کنگره موج سوم درمان‌های رفتاری در دانشگاه، افزود: یکی از اهداف مهم درمان‌های موج سوم در حوزه روان‌شناسی رفتاری تاکید بر هشیاری و آگاهی از افکار، احساسات، هیجانات، حس‌های بدنی و تماس با ارزش‌ها و زندگی در مسیر ارزش‌ها است.

بیشتر بخوانیم:
+ کنگره موج سوم درمان‌های رفتاری در کاشان برگزار می‌شود

وی، با بیان این‌که به موج سوم درمان‌های رفتاری بر مبنای معنویت است، تصریح کرد: موج اول رفتار درمانی به صورت سنتی و موج دوم به صورت شناختی انجام می‌شد.

دکتر مروجی، با بیان این‌که مزیت عمده در روش‌های موج سوم رفتارگرایی در مقایسه با سایر روش‌های روان‌درمانی این است که تاکید بر حذف علائم و درمان بیماری‌ها نیست، اظهار داشت: نقش اصلی در این نوع از درمان‌ها غنی‌سازی زندگی به خصوص در حیطه فرزندپروری، ارتقا سلامت خانواده، درمان درد مزمن، مشکلات بین‌فردی، اجتماعی و روان‌شناختی و همچنین درمان بیماری‌های روان‌تنی نظیر سرطان، سردرد و میگرن و … می‌باشد.

رئیس دانشگاه ادامه داد: ذهن می‌تواند بر اساس الگوهای ناسازگار تربیت قبلی افراد، مخل هشیاری و زندگی سالم آن‌ها در زمان حال باشد و در نهایت یک ذهن بیمار می‌­تواند واقعیت و زندگی را تحریف کرده و منجر به زندگی ناسالم شود.

دکتر مروجی، توجه به مراقبت از بدن، پردازش‌ها و حس‌های بدنی را از دیگر ویژگی‌های درمان‌های موج سوم برشمرد و اظهار داشت: بسیاری از مواقع تصور افراد بر کنترل و تسلط بر افکار و تصمیم‌گیری‌های خود دارند ولی در واقع این احساسات آنان هستند که به جای افراد تصممیم‌گیری می‌کنند، احساسات که برخاسته از غلیان‌های بدنی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.