بخش (ERCP) بیمارستان آیت‌الله یثربی راه‌اندازی شد

بخش ERCP بیمارستان فوق‌تصصی آیت‌الله یثربی راه‌اندازی شدکاشان فردا – مدیر عامل موسسه محب سلامت کاشان از راه‌اندازی روشی نوین درمانی ERCP در بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان خبر داد.

رضا نعنا‌کار اعلام کرد: این روش یک روش تشخیصی‌ـدرمانی پیش‌رفته، با تکنیک بالا و تهاجمی است که با ترکیب دو روش فنی «آندوسکوپی» و «فلوروسکوپی» انجام شده و برای تشخیص و درمان بیماری‌های مجاری صفراوی و پانکراس مورد استفاده قرار می‌گیرده.

بیشتر بخوانیم:
+ راه‌اندازی دستگاه استریلیزاسیون پلاسما در بیمارستان بهشتی

در این روش یک نوع دستگاه آندوسکوپی مخصوص (side view) از طریق دهان، مری و معده به دوازدهه (اثنی‌عشر) هدایت می‌شود و سپس از طریق آمپول واتر (محل ورود مجرای مشترک صفراوی و مجرای پانکراس به روده) به مجاری صفراوی و مجرای پانکراس دسترسی، و از طریق تزریق ماده حاجب و تهیه گرافی‌های فلورسکوپیک با اشعه X مطالعات تشخیصی بر روی این مجاری انجام‌می‌شود.

به گفته وی در صورت نیاز اقدامات درمانی مانند خارج کردن سنگ، گشادکردن تنگی‌ها با بالون و تعبیه استنت، همزمان با تشخیص درمان هم صورت می‌گیرد.

برای انجام موفقیت‌آمیز ERCP حضور یک تیم درمانی مجرب، شامل فوق‌تخصصی گوارش، متخصص بی‌هوشی و دستیار مجرب و وجود امکانات و تجهیزات لازم ضروری است که بخش آندوسکوپی بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی با خرید و تجهیز این دستگاه این شرایط را برای بیماران فراهم کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.